Total Pageviews

Sunday 10 February 2013

TUJU TUJU

Hari ini tahun baru cina,budak2 ni cuti seminggu,dah duduk ramai2 macam2 cerita yang ditimbulkan...apatah lagi cerita2 kat asrama.Sendiri yang memulakn cerita sendiri yang takut.Atika kata ustaz nya ada juga cerita pasal TUJU2.Sebenarnya semenjak aku kanak2 lagi aku dah dengar pasal tuju2 ni,cuma aku tak pasti benarkah ia sihir yang ditujukan pada seseorang.Tapi menurut orangtua aku begitulah....Wallahualam..Bila Tiqa cerita pasal tuju2 ni teringat aku pada satu ketika dulu ,waktu zaman aku masih bersekolah, waktu itu kat rumah kami belum ada TV,jadi kalau hendak menonton rancangan2 menarik kami sekeluarga pergilah ke rumah jiran .Jiran yang selalu kami pergi tu rumahnya agak dalam 500meter je dari rumah kami.,,,apath lagi kalau ada tayangan gambar melayu memang kami tak pernah miss punya. Pada satu malam yang gelap gelita dengan ditemankan cahaya lampu picit yang kelam kami menuju lah ke rumah jiran seperti biasa.Tiba2 aku terpandang cahaya yang terang seperti bebola api di atas langit mlayang begitu laju sekali menuju ke satu arah yang tidak diketahui.Aku pun menjerit ,dengan pantas juga arwah bapa cakap TUJU2 dengan kuat.Tiba2 bebola api meletup dan hilang terus dari pandangan.Lepas tu barulah mak dengan bapa terangkan kepada kami itulah tuju2.Tapi kalau nak cerita pada anak2 skg ni mesti tk percaya punya...ialah kalau mereka belajar sains tentu mereka kata itu tahi bintang.Entahlah aku pun x pasti mana yang benar tpi pengalaman sewaktu melihatnya memang aku tak boleh lupakan walau dah berpuloh tahun berlalu.

No comments:

Post a Comment