Total Pageviews

Saturday, 28 March 2015

GST dan kehidupanku

Assalammualaikum
seperti biasa setiap bulan aku perlu beli ubat di farmasi.Kali ini awal2 lagi amoi yang jaga farmasi dah bagi tau mulai 1 April ubat yang biasa aku beli akan dikenakan GST....seperti yang diuar2kan akan naik 6% .Saja dia bagi tahu walaupun aku dah sedia maklum pasal isu ni tapi taktau pulak ubat juga kena GST.
                                ubat untuk mengawal tekanan darah tinggi

Bila selesai di farmasi aku ke TESCO untuk belanja barang keperluan rumah.Walaupun ada sales aku lihat harga banyak yang dah naik....Setahu aku GST akan mula awal bulan depan ....bila di kuanter aku terdengar perbualan cashier dengan seorang pelanggan katanya harga barang sengaja di naikkan sedikit2 agar orangramai tak terima kejutan nanti bila GST dimulakan....ntahlah aku pun tak tau betul atau tidak ...apapun barang keperluan dan makanan  sememang nya perlu dibeli juga ....Dalam diam suami bersuara jika dah banyak yang naik harga kena lah kita berjimat seadanya....Aku tak menjawap hanya berkata dalam hati ...boleh ke?


6 comments:

  1. sekarang nie pun memang dah berjimat..apatah lagi gst nanti...

    ReplyDelete
  2. bukan naik sikit2 saniah..naik tinggi..
    masa acik pi klinik..biasa 48..tiba2 je dah 77 terkejut acik..

    ReplyDelete
  3. Samalah dgn kami SI, hubby kakak dah bersuara kalau boleh kena kurangkan mana yg boleh kurangkan... berjimat sebab anak-anak punya keperluan banyak yg tak dpt dijimatkan. Bahkan naik adalah sebab tambang bas mungkin naik kan... dulu masa iklan bukan main kata tak naik tapi la ni dah inform naik.. entahlah..

    ReplyDelete
  4. Tulah SI ...risau gak okje ni, barang semakin naik, pak Jilap pulak berhijrah tempat baru . Entahlah redah ajelah kot hihi...

    ReplyDelete
  5. assalam...kak ubat darah tinggi akak sama yg mcm mak saya makan....banyak peniaga yg ambil kesempatan atas nama gst ni...naik keliru saya dibuatnye ape lagi orng2 yg lebih tua...belom pon bulan 4 dah nampak lebih byk keburukan dari baiknya gst ni....

    ReplyDelete