Total Pageviews

Wednesday, 22 June 2016

Renungkan sejenak

Assalamualaikum
Walaupun seperti gurauan tapi penuh makna ...bertapa bertuah nya kita .
Sumber: facebook.

17 comments:

  1. Kenalah bersyukur sentiasa
    Lihat di Syria sana suami entah kemana anak entah dimana
    Makan rumput pun mereka rasa bersyukur dek banyak pokok musnah sama. Sedih kan..

    ReplyDelete
  2. Benar kak saniah..
    Walaupun nampak lawak sinis..
    Tapi perlu kita bersyukur dgn apa yg ada kan..

    Selamat hari nuzul al quran kak saniah :)

    ReplyDelete
  3. Bersyukur apa yang dikurniakan sekarang 😊
    Salam Nuzul A Quran dan selamat bercuti kak :)

    ReplyDelete
  4. Sentiasa bersyukur ... 😊

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah kan...moga kita sentiasa beljar bersyukur... Allah maha tahu semua nya :)

    ReplyDelete
  6. Saya pun bersyukur sangat-sangat...Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah bersyukur pada ALLAH apa yg telah di kurniakan
    kalau dapat lebih2 pun disalah guna nnt kena tuntut di akhirat
    lagi susah jadi syukurlah apa yg ada kan saniah

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum kak, semoga dipermudahkan beribadah di Ramadhan ini.
    Alhamdulillah, mudah-mudahan rasa syukur sentiasa mendasari hati-hati kita semua.
    #yang no 11 tu, jaminan payung emas tu sebenarnya tiada hadis sahih mengenainya...wallahu a`lam

    ReplyDelete
  9. susah kita dari segi lain, susah org dari segi lain pula. kena sentiasa bersyukur lah kan kak. kdg2 kita ni selalu rasa kekurangan saja. nikmatnya selalu dilupakan. saya lah tu.

    ReplyDelete
  10. Syukur alhamdulillah dengan apa yg ada. Kena tengok ke bawah klau nak buat perbandingan.

    ReplyDelete
  11. Syukur alhamdulillah dengan apa yg ada. Kena tengok ke bawah klau nak buat perbandingan.

    ReplyDelete
  12. bersyukur dengan apa yang kita ada kan

    ReplyDelete
  13. Betul tu SI. Ikutkan nafsu mmg nak yg sempurna semuanya, nak kaya, nak banyak duit, nak kereta besar....tp Allah lebih tahu macamana kita ni kan SI.

    Alhamdulilah dengan rezeki dan nikmat Allah yg banyak ni....

    ReplyDelete
  14. Kenalah bersyukur seadanya... jangan sampai tak cukup makan pakai dan tempat berlindung itu dah kira bagus..

    ReplyDelete
  15. Yang penting kena sentiasa bersyukur. Kalau asyik membanding-bandingkan kehidupan sendiri dengan orang lain yang lebih baik, memang tak pernahlah kita merasai apa itu nikmat sebenarnya.

    ReplyDelete