Total Pageviews

Monday, 17 July 2017

Penghujung Syawal

Assalamualaikum
Sudah pun hampir minggu2 akhir Syawal....ntah lah aku tak perasan pun dah berapa hari raya.Suasana kawasan kediaman aku agak sepi tahun ni   tak ramai kanak2  kelihatan beraya seperti tahun2 yang lepas2.Biasanya cuti sekolah Jumaat Sabtu pun ada saja mereka.....semakin kurang meriah raya kini.
Semalam abang datang dengan keluarga nya .....dah penghujung Syawal ni kuih raya pun dah tinggal ciput.Datang pula tanpa beritahu ,tiba2 je dah ada depan rumah.Apa yang ada saja yang dapat dihidang.Oleh kerana Johor cuti Jumaat Sabtu biasanya bulan raya ni aku masak istimewa sikit ,bersedia jika ada tetamu yang datang.Tak sangka pula abang datang h ari Ahad.
Abang datang ni sebenarnya bawa rezeki ....beri duit raya lagi pada aku padahal masa beraya kat rumah dia dapat  juga...begitu risau kesehatanku walaupun aku dah sehat....Alhamdulillah..


8 comments:

  1. Alhamdulillah tetamu datang bawa rezeki. saya pun tak tahu dah syawal ke berapa ni kak tapi masih ada juga jemputan rumah terbuka dihujung minggu

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah rezekikan. πŸ˜€

    ReplyDelete
  3. Ya Kak, syawal pun dah nak hujung2, tetamu dtg ttplah dirai, bukan yg dihidang tu yg dipandang, tapi nk memanjangkan ukhwah dan silaturrahim tu lebih utama kan Kak.

    ReplyDelete
  4. rezeki alhamdulillah.. tula syawal pun dah nak habis.. hehe..

    ReplyDelete
  5. Tetamu dtg bawa rezeki kan kak..
    Kehadiran saudara mara ni yg mengikat tali silaratul rahim..
    Sayang sungguh abg akak pd akak tu.. masih risau kesihatan akak..
    Harap akak terus sihat ye..

    ReplyDelete
  6. Bestnya hujung hujung pun masih ada tetamu...feeling raya tu masih ada. =)

    ReplyDelete
  7. masih sibuk sambut tetamu ye mkcik.. heh2

    ReplyDelete
  8. Sayang abang tu dgn adik dia...
    Kata org rezeki jangan di tolak hihi... sambar jerlah ye SI hihi...Alah...apa ada hal nak bagi berkali kali kat adik sendiri pun

    ReplyDelete