Total Pageviews

Wednesday 4 December 2013

Aku dan kucing

Hari ini aku nak cerita pasal kucing ,sebab malam tadi kucing kami Kucai sudah melahirkan 3 ekor anak .,tapi pagi tadi bila kami lihat seekor sudah mati.Ini mesti angkara Garfield (anak Kucai yg lain ).Sebelum ni pun Kucai sudah melahirkan 4ekor anak kucing tetapi mati semua dikerjakan si Garfield.
Asalnya kami membela seekor anak kucing betina yang dibuang orang di hadapan rumah,kesian ,kecil lagi ,mungkin masih menyusu tapi sudah dipisahkan dengan ibunya.Masa tu di rumah kami tidak membela kucing sebab anak2 ada asthma.,tapi bila budak2 sudah besar ni,suka sangat pula mereka pada kucing.Tapi bila sudah bela kucing betina ni ,makin bertambah2 lh banyak kucing di rumah ni....tapi yang ada sekarang 4ekor je.,tidak terlarat nak bela banyak2.Kali ini pun Kucai sudah 6kali beranak!
Arif sejak mengambil jurusan doktor veterina ni lagi lah sayang sangat dengan kucing2 ni.Kalau boleh kucing2 jalanan tu nak suroh kita bela.semua.Ingatkan mak dia ni penjaga zoo kucing ke?....nak uruskan diri diri sendiri pun tak  larat ,ini kan nk jaga kucing banyak2.Budak2 ni kalau telefon ,bukan ditanya pasal adik dia tapi tanya pasal kucing dulu....Sekarang ni ada Kucai,Garfield,Comot dan Jayjay,meriah rumah kami dengan kucing2 ni..
Kucing2 ni sebenarnya manja sangat dengan aku ,walaupun aku tak memanjakan,yalah mungkin masa budak2 ni sekolah cuma ada aku dengan kucing2 ni di rumah.Bila aku mandi pun ditunggunya di depan pintu bilek air.Kalau aku sidai kain semua keluar ikut sama ,macam lah boleh tolong kita.....Kucing2 ni kalau kita duduk dalam rumah mereka tidak keluar,tapi bila kami duduk di berandar ,sibuk je mereka keluar juga...macam tu lah kucing2 kami.....

                                                  si comot kami
                                  tidur lena nampaknya :3
                                             
                                        generasi baru kucing di rumah kami
                                                       
                                       ngantuknya dua beradik ni
                                      inilah Garfieldnya :)
                               berehat di luar rumah

No comments:

Post a Comment