Total Pageviews

Thursday 2 October 2014

bila anak2 balik

ASSALAMMUALAIKUM
Salam Khamis
Pagi ini suasana di rumah masih sepi ....petang nanti baru ambil Atiqa dan Azim pulang dari asrama.Fateha dan si abang akan balik sebelah malam katanya ....walaupun cuti hari raya aidil adha hanya sehari dua ,sebolehnya dapat lah bersama meraikan suasana hari raya di rumah ...
Semalam Atiqa telefon bagitau mengenai keputusan percubaan spm nya .....alhamdulilah dan masalah yang dihadapi nya juga telah dipermudahkan ....terimakasih pada guru2 yang perihatin.Moga Atiqa dapat membalas budi mereka dengan keputusan SPMnya kelak.....Insya Allah.
Moga perjalanan  Fateha dan si abang dipermudahkan.....risau hati bila mereka mula kan perjalanan jauh naik kenderaan sendiri....rasa lebih tenang bila mereka naik bas express saja.
Esok mula lah aku bersilat di dapur yang agak suram seminggu dua ni...masing2 nak suroh emaknya juga masak...Ampaian sudah tentu penuh dengan kain baju ...dah rupa kedai dobi .....bila masing2 bawa berkoyan2 kain baju untuk dibasuh....begitulah selalunya.

5 comments:

  1. Salam kak..
    wah seronok lah ni nak raya. meriah dengan anak2..kan Kak..nak masak pun semangat sebab ada anak-anak nak makan...:)

    ReplyDelete
  2. Seronok kalau semua ada di rumah kan SI. Anak dara kakak baru kali pertama diperantauan sekali nak balik kehabisan tiket. Termasuk Mas dan AirAsia juga. Nasib baik Firefly ada lagi itu pun transit di Subang. Sedih juga... Jadi utk balik ke sana kakak dah beli di Terminal Larkin...

    ReplyDelete
  3. Kalau anak2 balik para ibulah yang paling sibuk. Sudah merancang menu apa yang hendak disediakan. Seronok bukan kepalang walaupun badan terasa penat.

    Macam anak bongsu kak zai bila balik mesti bawa kain baju kotor untuk dicuci.

    ReplyDelete
  4. Selamat menyambut aidiladha SI. Seronok melayan makan minum anak2 yg balik dari asrama..mesti selera mereka bertambah2?

    ReplyDelete
  5. Wah....mesti cemerlang result Atiqa yeh SI, mama mcm senang hati jer gayanya tu.

    Mau tak bimbang SI.....moga dipermudahkan dan selamat sampai JB nanti. Haha ....tang ampai penuh tu mcm sama jer ngan okje SI, tengoklah esok pagi berjemur dlm rumah le gamaknya....dah esoknak balik kg!

    ReplyDelete