Total Pageviews

Wednesday 26 November 2014

perasaanku...

ASSALAMMUALAIKUM.....
salam pagi rabu yang indah...
Iman seronok dapat basikal baru....si ayah  lega buah hati (kereta ) dah balik...Aku saja yang tak dapat nak seronok sangat walaupun dah dapat nak merempet kan Kak Yon..
.
Aku pun tak tau apa perasaan aku tika diberitahu ada ketumbuhan dalam rahim(fibroid)...sesuatu yang tak pernah terfikir akan hidapinya.Namun sebelum buat medical checkup aku dah sedia terima apa saja keputusan .Walaupun pada hakikat nya aku dapat terima namun hati kecil rasa hiba juga....apatah lagi bila suami kata walau apa pun dia tetap disisi.....sayu sangat..cepat2 aku berlalu .Melalui pembacaan aku dapat tahu fibriod ni biasanya dialami oleh wanita yang tak mempunyai anak atau lambat dapat anak ....tapi aku anak dah berderet 5 orang.Salah satu penyumbang pada penyakit ini adalah keturunan...rasa aku tak de seorang pun keturunan ku yang kena rupa ni...obesiti juga adalah penyebabnya.....obesiti ke aku ni...rasa nya belum kot...
Ntahlah banyak sangat kata penyebabnya....malas nak memikirkan...yang penting aku nak sehat semula dan dapat beribadah dengan tenang dan tak bermasaalah ....juga demi untuk suami dan anak2 .

5 comments:

  1. wkmsallam saniah..in syaa Allah akan bertemu penawarnya.semoga cepat sembuh saniah

    ReplyDelete
  2. Ujian yg Allah berikan pada setiap kita tak sama. Ada yg lebih besar dari itu. Kakak rasa SI adalah hamba Allah terpilih utk menerima ujian ini. Moga dapat pulih dengan segera. Kawan kakak tu dah operation dah sihat macam biasa pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih acik,kakzakie, memberi semangat dan harapan ...

      Delete
  3. In shaa Allah saniah laluinya dengan redha dan tabah. Kawan kak zai juga sudah buat operation alhamdulillah dah sihat macam biasa.

    ReplyDelete
  4. Ohhhh.......ini sebabnya SI nak gi check tu yeh.....
    Betul kata kanda Zakie tu, semuanya dugaan Allah SI....Bersabar yer..Insyaallah semuanya akan ok.....jangan risau sangat tau

    ReplyDelete