Total Pageviews

Thursday 21 July 2016

Kisah semalam

Assalamualaikum
Ini  cerita semalam tapi trauma nya sehingga kini aku terasa .Semalam balik dari bermalam di quarters Fateha ,aku dan suami yang cuti haritu terus ke Kulai untuk berurusan dengan bank,apatah lagi anak sulong yang di Terengganu tu juga dah minta bankin kan. Kami pergi ke bank yang bertentangan hala ,jadinya suami ikut jalan di kawasan taman perumahan untuk shortcut dan menjimatkan masa.
Sedang kami lalui satu jalan tu terpandang sebuah van yang bergerak perlahan dan ada seekor anjing di tepi jalan. Tiba2 'DUM' bunyi dari dalam van dan anjing yang segar bugar tu tumbang....betul2 waktu tu kereta kami lalu.Ya Allah hanya lihat seketika perasaan aku bercampur baur .....terkejut dan terasa hampir mengalir airmata aku menahan sebak bila melihat makhluk Allah ni mati di bunuh depan mata aku .Terdiam aku seketika menahan rasa sehingga encik suami mengenggam tangan aku ,bila lihat keadaan aku yang terkejut .....tapi hingga pagi ni masih lagi teringat2 peristiwa pagi semalam.Subhanallah....
# maaf mungkin ada yang tak faham apa yang berlaku....sebenarnya anjing tu telah ditembak betul2 masa kereta kami nak lalui

14 comments:

  1. memang lah kak, kalau kita tiba-tiba tengok kejadian yang tak disangka-sangka berlaku depan mata, rasa trauma dan terbayang-bayang lagi depan mata. saya pun macam tu, ambil masa juga nak melupakan sesuatu peristiwa tu...

    kesian, anjing tu..dia tak nampak ada kenderaan lalu masa tu agaknya ye?

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar, kesian anjing tu kena langgar. Mungkin pemandu tu pun tak perasan ada anjing kat situ. Benda kalau dah jadi depan mata memang trauma. (T_T)


    ReplyDelete
  3. apa yang terjadi sebenarnya....ditembak?

    ReplyDelete
  4. singgah dari www.arzmoha.com

    ReplyDelete
  5. KESIANNYA ANJING JADI MANGSA KEZALIMAN MANUSIA...

    ReplyDelete
  6. Selalunya kalau terdapat anjing yang berkeliaran terutamanya yg berpenyakit akan ditembak.
    Atau anjing yg saniah nampak kena langgar. Fobia klau berlaku depan mata kan.

    ReplyDelete
  7. Kakak pernah alami anjing ditembak depan mata masa balik kg Batu Pahat. Anjing tu dia guna utk memburu babi hutan. Tapi bila mereka dah setel memburu tiba-tiba anjing tu di tembak gitu aje. Bukan kakak aje yg menggigil masa tu SI. Anak-anak dan anak buah kakak pun sama. Sampai adik ipar kakak ambil anak perempuan dia masuk ke dapur bagi minum air jarang.

    Dahsyat kan... masa dia perlu digunakan anjing tu bila dah tak perlu terus ditembak ikut suka dia aje.

    ReplyDelete
  8. Aduh Kak SI..
    Saya membaca entri ni pun rasa berdebarnya..
    Apa lagi akak yg mengalami..

    Bahaya juga kan kak..
    Masa tu kereta akak sedang melaluinya..
    Takut juga kalau tembak kan itu tersasar ke tempat lain..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum kak,
    Mungkin anjing tersebut bermasalah, maksud saya mungkin anjing tersebut berpenyakit atau membahayakan orang awam..wallahua`lam. Tetapi kalu saja2 nak membunuhnya memang zalim la..

    ReplyDelete
  10. Kena tembak...alahai ciannya...mmg terkejut la dibuatnya kan kak

    ReplyDelete
  11. kejamnye..kenapa la gamaknye diorang tembak anjing tu ye kak...dengo tembak je dah trauma ni kan pulak nampak depan mata...mesti akak terkejut dan terbayang2...jangan asyik pikir je kak cuba alihkan pikiran utk benda lain...esok2 inshaa Allah akak tak terbayang lagi kejadian tu...sy ni kalau nak nasihat kan akak memang pandai...cuba kene kat diri sendiri entah2 tengah selubung bawah selimut demam kure2 gamaknye...hehehe

    ReplyDelete
  12. Salam Syawal kak...
    ya Allah , klu anjing2 tu saja di bunuh memang zalim lah..tak smapi hati nk tgk kan..mau tak terkejut.. kesian :(

    ReplyDelete
  13. Saya fikir anjing tu kena langgar rupa-rupanya kena tembak ya. Ngerinya! Apatah lagi kalau berlaku depan mata kita sendiri.

    Saya pun pernah ada pengalaman, terlanggar bangkai anjing atas jalanraya. Itu pun saya dah tentu arah dibuatnya. Nak pitam pun ada juga padahal bangkai aje, bukan langgar anjing hidup! Seriau!

    ReplyDelete
  14. kenapa perlu ditembak anjing tu dalam keadaan waktu seperti tu, mana tahu tersalah tembak ke..nauzubillah

    ReplyDelete