Total Pageviews

Tuesday, 21 November 2017

Tidur bantal banyak

Assalamualaikum
Foto:sumber Facebook
Tidur bantal banyak....rasanya kat rumah ni dah terlebih2 sangat bantal berbanding penghuni nya yang biasanya hanya tiga 'ketul'.Di bilek Iman saja tak kurang ada 10 bantal....apa lagi bila tidur bantal2 di susun sekelilingnya..Tapi bila dah tidur bantal ke mana kepala dah ke mana.
Sebenarnya bantal yang banyak ni diimport juga dari kampung.Masa arwah mak nak ikut tinggal dengan aku,banyak lah barang ikut pindah termasuklah bantal2.Bila dah di sini  aku buka semula dan keluar kan kekabu atau span untuk gantikan kain2 yang baru....barulah semangat nak guna ....Bila ke rumah adek lelaki beberapa kali dah diberinya bantal untuk dibawa balik ,sebabnya dia suami isteri suka sangat beli bantal bila ada offer kat Mall....udahnya kami punya rezeki lah.
Tak heran lah kalau tidur kami dikelilingi bantal yang banyak.Stok untuk yang datang bermalam juga ada.
Hahhh...lenanya tidur jika dah dikelilingi bantal ....

9 comments:

  1. Assalamua'laikum Saniah
    boleh lah singgah bermalam rumah Saniah nanti bantal dah banyak tu heheee

    ReplyDelete
  2. Lain kali boleh pinjam dgn akak jk ramai tetamu bertandang.. πŸ˜€

    ReplyDelete
  3. Saya tak suka tido banyak bantal SI, rimas.... Yang suka pakwe saya tu hihi....
    Ada yg betul ada yg tak betul jugak sumber tu cakap. Mesti jerangkap samar je tu

    ReplyDelete
  4. Kalau anak bungsu saya..memang tidur dengan bantal yang banyak..

    ReplyDelete
  5. Saya guna 2 bantal kak saniah..
    Rimas juga kalau byk bantal ni..

    Senang bantal byk ni bila saudara mara dtg.. rumah saya bilik satu tu tmpt simpan bantal..πŸ˜‰

    ReplyDelete
  6. Alahai... penat menaip komen tetiba tertekan sebelum siap mengomen. Hmmmm.... Taip baliklah!

    Saya dulu masa muda remaja memang suka tidur banyak bantal. Yang peluk lain, yang atas kepala, kiri, kanan, kat kaki semua ada. Rasa macam kubu. Feeling secured sangat. Barulah rasa manusia dan hantu tak berani dekat sebab ada 'kubu' kuat ^_^

    Sekarang ni cuma dua bantal di atas kepala aje. Takda dah nak buat peluk2 bagai. Suamikan ada nak buat batal peluk. Hahaha!

    ReplyDelete
  7. banyak bantal ni bagus juga jika ada tetamu datangkan kak, macam saya kekurangan bantal pulak di rumah, kena tambah lagi nampaknya

    ReplyDelete
  8. masa belajar dulu banyakla bantal. sekarang dah rimas plak sebab ada baby masih menyusu lagi.

    ReplyDelete