Total Pageviews

Wednesday 8 October 2014

ragam anak2ku belajar

ASSALAMMUALAIKUM
Bulan oktober dan November ni musim peperiksaan buat anak2 baik yang di sekolah mahupun di IPT.Cuti raya haji tempohari masing2 membawa buku untuk ulangkaji  dan assingment yang perlu diselesaikan walaupun cuti begitu singkat.
Sebelah malam waktu belajar masing2 berebut tempat yang selesa .Si abang di atas ,Fateha dan Atiqa dalam bilek sementara Azim dengan Iman di ruang tamu.Aku yang duk  depan tv camna pun tak senang hati dibuatnya ...yang anak dara berdua belajar ,belajar juga tapi asyik lah berbual  ,Iman dan Azim sambil buat kerja sekolah sempat sakat menyakat ,sekali Iman mengadu....si abang yang kat atas pun sekejap2 turun ...tengok tv sekejap2 naik .....bila rasa lapar sorang2 ke dapur cari makanan ....huuu macam2 ragam .
Bila masa2 peperiksaan ni aku lebih suka anak2di asrama sebab kalau di rumah aku lihat mereka tak beri tumpuan ...mak nya yang stress tengok kan gaya mereka belajar.
Selasa Azim dah pun mula periksa akhir tahun....Iman pun dah mula Linus semalam...walaupun aku sampai Iman thn 2 ni masih tak faham apa tu Linus bebanding anak2 yang 4 dulu yang hanya periksa akhir tahun macam biasa.
semalam  menteri dah bagitau 3hb Mac 2015 akan diumumkan  result spm....huhuu Atiqa masih lagi kelamkabut belajar ,dah dibagitau pasal result pulak.....
Fateha dan si abang seperti biasa lah peperiksaan akhir sem. sebelum cuti 2 minggu lagi
Apa pun harapanku anak2 buat yang terbaik....hargai lah pengorbanan ayah yang banting tulang untuk keselesaan kamu belajar....moga masa depan kamu akan bersinar.

7 comments:

  1. Apalah yg termampu buat kita selain mendorong mereka utk lebih rajin dan mendoakan. Usaha terletak di tangan mereka sendiri. Moga anak-anak beroleh kejayaan yg diidamkan..

    ReplyDelete
  2. Tugas kita sebagai ibubapa hanya mendoakan yang terbaik selainnya tugas anak2. Merekalah yang harus bertungkus lumus untuk mendapatkan kejayaan yang lebih cemerlang untuk masa depan.

    ReplyDelete
  3. apa yang termampu kita doakan saja kejayaan mereka, selebihnya terpulang pada anak-anak itu sendiri bagaimana mereka berusaha untuk meraih kejayaan mereka.

    ReplyDelete
  4. Insyaallah kak... anak - anak akak akan jai orang yang berjaya satu hari nanti.. :)

    ReplyDelete
  5. Salam Aidil Adha kak..
    Macam2 ragam anak belajar kan Kak.. sy belum merasa, sebab anak tak sekolah lg.. thn depan InsyaAllah dptlah melihat ragam anak study.. hehe..

    ReplyDelete
  6. SI.... dah rajin sangat dah tu usaha mereka tu..... Anak anak OKje lagilah...yg bongsu lagilah, naik risau dibuatnya tau.....Malas nak cakap lebih , apa pun okje sentiasa doakan mereka semoga cemerlang

    ReplyDelete
  7. belajar ramai-ramai dengan adik-beradik memang seronok tapi kadang-kadang main yang lebih.hehe.saya kecik-kecik dulu tengok abang kakak buat kerja sekolah terus sibuk nak bukak buku gak.

    ReplyDelete