Total Pageviews

Thursday, 31 December 2015

meredah dinihari

Assalamualaikum
Terima kasih pada adik2 dan sahabat2 blogger yang budiman memberi komen yang cukup menambah semangatku... sebak sungguh membaca komen2 kalian...Buat masa ini aku sehat2 saja dan jalankan rutin harian seperti biasa ,cuma kalau berat2 hero2 3 orang kat rumah ni kan ada....
Mengambil peluang cuti maulidurasul dan krismas tempohari ,Iqa balik juga walaupun baru je 2 minggu di tempat baru.Apatah lagi selepas itu hanya bulan Feb je dapat cuti panjang.Lagipun masa aku  nak buat pembedahan nanti dia takde ...katanya setiap sabtu pun ada kelas ganti.
Masa nak balik ke mari ok lah tiket bas masih ada tapi bila nak balik U tiket kat terminal Kulai dah habis untuk hari Ahad tu....yang tinggal pun harga cekik darah ,berganda pulak yang dikenakan.Nasib baik kawan dia tinggal Nusajaya belikan tiket sekali  di Larkin Central.Kalau dah hari2 cuti ni redha je lah apa tiket yang dapat....pukul 6.30 pagi tu.
Dinihari tu aku dengar suami dah pun bangun seawal 3.30 pagi .,jerang air dan tanak nasi untuk alas perut iqa diperjalanan
..Berkata dalam hati aku kenapalah awal sangat  tak senang aku nak sambung tidur ,....baik aku bangun ,bersiap2 ,sempatlah buat solat tahajud ,barulah kejut budak2 yang kata nak ikut ,nak tengok suasana di luar sana sebelum suboh .Budak Iman hanya gosok gigi basuh muka je ,tak sanggup dia mandi 4.30 pagi tu...nasib baik tak jadi P.Ramlee colet air kat mata aje...!
Masa keluar rumah belum pun pukul.5pagi....jalan masih lengang ,cuma dah  hampir je JB je agak sibuk kenderaan yang mungkin kebanyakan mereka nak bekerja di Singapura.
           Foto:dari tempat letak kereta Iqa dengan Azim sempat nak.posing dalam gelap.
Tiba di Larkin Central betul2 azan suboh berkumandang.Walaupun perut agak tak selesa suboh2 tu tapi kami cari surau dulu untuk solat.Inilah kali pertama kami solat disini .Tempatnya agak selesa dan luas .Ruang solat lelaki dengan perempuan di tempat  berasingan .Jemaah perempuan yang bersolat  ikut imam melalui cctv yang di sediakan.Suara iman kedengaran sungguh lunak pada telinga ku bila memperdengarkan bacaan.Ruang solat memang selesa sangat tapi yang tak best nya lepas dorang solat kecuhlah pulak ada barang yang hilang....faham je lah tempat2 umum macamni.Tercegat juga sekejap aku memerhatikan drama swasta tu kejap....Iqa kata "cepat2 mak kita keluar"....Ialah kan aku ni pun...
Lepas tu kita orang turun lah bawah untuk tunggu bas yang katanya 6.30 pagi tu.Tunggu 5minit ,5 minit berlalu....udah nya pukuln7 baru ada bas....aduhai  punya lah terkejar2 masa sebelum tu....mengantuk sangat !.
#SELAMAT TAHUN BARU 2016 pada semua sahabat maya .Semoga kehidupan kita akan lebih baik ditahun mendatang....

20 comments:

  1. asalam..banyakkan doa zikir dan tasbih ya..moga selamat ke distinasi

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak,
    Semoga semuanya berjalan lancar. Selamat tahun baru 2016...

    ReplyDelete
  3. Semoga urusan Kak Saniah dipermudahkan..
    Selamat tahun 2016 juga buat akak tersayang muaahhh :)

    ReplyDelete
  4. Moga rutin harian berjalan dengan baik hendakNYA.
    Bertabahlah bagi mereka yang kehilangan barang ketika bersolat waktu itu.

    ReplyDelete
  5. Semoga segala urusan berjalan dengan baik. selamat tahun baru!

    ReplyDelete
  6. ASSALAM....SELAMAT TAHUN BARU 016...MOGA APA YG DIHAJATI TLH TERCAPAI N SUKSES SELALU.

    ReplyDelete
  7. Kalau lalu depan City Square pukul 5 pagi pun dan sesak SI sebab ramai yg kerja masuk S'pore. Kat Larkin ni kurang sikit.

    Moga 2016 ini memberi lebih kebaikan buat kita semua

    ReplyDelete
  8. Semoga segala urusañ akak dimudahkan

    Selamat tahun baru kak

    ReplyDelete
  9. semoga selalu dipermudahkan dalam urusannya amin ya robbal alamin :)

    ReplyDelete
  10. Semoga segala urusan saniah dipermudahkan.

    Seronok keluar pagi2 terasa waktu panjang dalam sehari.

    ReplyDelete
  11. Nasib baik masih ada tiket walau pon pepagi subuh camtu ye kak...seronok saya dengo suami akak bangun pepagi camtu tanak kan nasik utk anak tercinta...mesti suami akak ni penyanyang orangnye...sekarang ni biasa la kak dlm rumah Allah pon manusia dah tak takut nak berbuat dosa..sedih kan kalau di ingat2 kan

    ReplyDelete
  12. selamat tahun baru..semuga semuanya di permudahkan..

    ReplyDelete
  13. semoga dipermudahkan., selamat tahun baru., ;p

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum.....semoga segala urusan dipermudahkan......

    Dah lama rak solar subuh di surau di stesen bas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama tak solat di surau stesen bas...

      Delete
  15. selamat tahun baru ... bertabahlah krn ujian tetap ad utk kita selagi nyawa masih ada ...

    ReplyDelete
  16. selamat tahun baru.. semoga dipermudahkan..

    ReplyDelete
  17. muga Allah rahmati seluruh perjalanan hidup mu...

    ReplyDelete
  18. Salam 2016 SI...moga tahun ni kita menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya..
    Rajinnya cik abe tu SI. Lauknya apa tu SI?

    ReplyDelete
  19. Moga dipermudahkan urusan, alhamdulillah ramai yang menolong SI.posing waktu subuh ye

    ReplyDelete