Total Pageviews

Wednesday 25 May 2016

Andainya.....

Assalamualaikum
Menjadi kebiasaan suami pasti telefon ke rumah dari tempat kerja nya apatah lagi jika anak2 atau aku sendiri tak sehat.Biasanya dia akan telefon waktu tengahhari tapi bila dia sepi je sampai ke petang kita pulak risau dan tertanya2 ....maklumlah dia bekerja di luar sana apapun boleh berlaku.
Seperti semalam hingga hampir pukul 5 petang takde pun telefon dari dia.Seperti biasa kalau dia tak telefon aku lah telefon dia bertanya kan bila balik nya.Katanya lebihkurang sejam lebih lagi dia balik lah ,itu pun kalau dia balik....huhuu sedih rasa nya mendengar ayat yang last tu .

Foto:sumber facebook


12 comments:

  1. Nauzubilah.. ayat yang akhir tu menjadi tanda tanya... kalau dapat panggilan pagi seperti semalam emak call sebab beliau tak dapat hubungi kakak.. semua dalam kerisauan kan..

    ReplyDelete
  2. salam kak...
    aduhh.. sy ni lagi lah kk..sorang kat Sabah, sorang kat Sarawak.. selalu risau klu depa tak telefon @ sms... Nauzubillah... tiap masa doa moga org2 yg kita sayang di jaga oleh Allah...

    ReplyDelete
  3. Betul tu... siapa pun kita semua ini di dunia sekadar pinjaman buat pasangan atau pendamping buat mereka yg ada di sekeliling kita..

    ReplyDelete
  4. acik pun baru terbaca di fb tu saniah..bersyukur acik ada suami menemani sehingga keusia acik ni..Alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, k Saniah..
    Salam perkenalan dari nurul..
    Betullah tu kak, seharian keje kalau x call/ wasap walau sepatah perkataan pun, serba tak kena kita ni..

    ReplyDelete
  6. nak share kisah semalam. ayah saya suppose naik flight dari kb kul 4.55 petang semalam ke KL. dalam pukul 6pm pun masih belum sampai. call henfon dia masuk voicemail memanjang. kami semua worried dah, terutama mama. fikir yang baik2 jelah. pukul 9.30 pm barulah dapat call abah. rupanya flight dia delay sebab ribut kat kb. satu hal kalau delay pls let the family know kan kul brp flight baru dan sampai kul brp.

    ReplyDelete
  7. Perasaan sedih dan takut kak Zai baca.Syukur sangat masih ada.Sejak kahwin kak Zai dimanja itulah selalu cakap dengan hubby biar kak Zai yang pergi dulu.

    ReplyDelete
  8. Aduh, sayu pulak kak bila membacanya! Suami saya pulak jenis yang jarang menghubungi kalau bekerja. Sayalah yang rajin sungguh menghubunginya bertanya itu ini. Rajin-rajin pun, sekali sehari aje ^_^

    ReplyDelete
  9. betul tu kak..bersedia saja akan segala kemungkinan kan, ye kalau boleh nak sehidup semati kan

    ReplyDelete
  10. Sedihlah SI baca message tu, dengar pulak lagu ni...huhu
    Tak sanggup nak bayangkan saat itu SI. Saya jarang call masa kerja SI, dia pun sama, ada tak de WA le pepagi tu....

    ReplyDelete
  11. Aduh sedihnya kak saniah..
    Wlpn dah berulang kali saya baca..
    Teringat saya tunjuk gmbr kenangan pergi Cameron Highland bersama arwah..
    Jadi anak buah saya yg umur tahun..
    Pun baca nama sorang2..
    Ini ibu(kak lang saya).. ini mama.. ini mak cik(saya lah tu)sebelah saya arwah mak.. ini uwan.. pastu dia kata uwan balik lah...
    Huhuhu..
    Dia ingat arwah mak pergi berjalan tapi tak balik lagi..
    Arwah suka jalan2..
    Bila tiada mmg terasa kehilangan kan kak..

    ReplyDelete