Total Pageviews

Monday 15 January 2018

Bila dapat gaji

Assalamualaikum
Beberapa hari lepas Azim dah pun dapat gaji pertama dia berkerja di tempat kakaknya Fateha.Wah ,bukan main teruja dia dapat rezeki dari keringat sendiri.Tahu dah bagaimana sukar nya mencari rezeki....selama ni bila nak duit tadah tangan je pada si ayah.Hanya menggunakan sedikit je untuk perbelanjaan seharian nya.,selebihnya disimpan untuk sambung belajar kelak.
Fateha pula seperti biasa ,duit gaji nya banyak diberi pada keluarga.Sikap dia sejak dulu lagi walaupun dapat biasiswa ,ada saja barang untuk kami dibelinya.Tentu ada yang tak percaya kad Atm nya diberi pada aku....Katanya kalau nak gunakan duit gajinya ,keluar kan saja .Syukur Alhamdulillah,semoga sikap murah hatinya akan mendapat balasan yang baik kelak.
Sabtu lepas ,seperti biasa kerja separuh hari.Sebelah petang dia ajak keluar untuk membeli barang keperluan.Biasalah kalau tak ke Watson dalam sebulan memang tak sah....Kalau dah kata orang muda ,untuk keperluan diri dari hujung rambut hingga hujung kaki semua dibeli di situ.
Oleh kerana dia belum mahir bab parking kereta ,si ayah terpaksa ikut sama.Ayah nya ok saja untuk anak dara dia sanggup je walaupun baru je balik kerja.
AEON tempat pilihan nya untuk membeli belah.Kalau dah masuk Watson memang berjam lah kat dalam,jenuh menunggu dia membeli.Sementara tu aku dan Iman berlegar2 dekat2 situ....Banyak nya jualan murah. Cadar,bantal dan keperluan tempat tidur  ,diskaun hingga 70 peratus.Aku belek2 juga lah tengok yang menarik hati.Bila Fateha datang," mak nak ke?".....aku kata pada dia tak lah .Kalau aku kata nak gerenti dibelinya .Hmm....tak nak lah banyak sangat yang diberi pada kami.
Untuk si ayah yang jadi body guard ,diajaknya minum .Dah tahu selera ayah nya bukan sebarang restoran yang boleh masuk sebab banyak yang dia tak makan.Masuk SR je ,lagipun dia tahu ayahnya suka kek.



9 comments:

  1. Alhamdulillah.
    Sejuk perut ibu yang mengandungkannya.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah. Fateha anak yang baik.
    Tahu membalas jasa mak ayah...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...bagusnya fateha.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, sejuk perut ibu mengandung. Yelah smtara blm Ada tggjwb lain Kan, eloklah berkongsi rezeki dgn keluarga dulu

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah... semoga saya pun akan ada anak yang macam anak akak...

    ReplyDelete
  6. Namanya pun pompuan SI, agaknya org pompuan ni memang semuanya sama je. Lagi lagi tengok barang yg mmg kita nak beli... memang berjamlah jawabnya hihi....
    Untung ada anak yg perihatin mcm Fateha, berkat hidupnya tu sebab selalu menggembirakan mak bapak

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Alhamdulillah, azim dah dapat gaji pertama. Tentu rasa gembira dan teruja. Teringat pula kenangan yang sama dulu-dulu..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah...semoga Azim lebih semangat lagi untuk menjadi seorang pekerja yang baik.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah..
    Rezeki anak2 kan kak..
    Sama berkongsi..

    ReplyDelete