Total Pageviews

Monday, 22 January 2018

Mee Tarik Warisan

Assalamualaikum
Dah lama teringin nak makan Mee Tarik Warisan sejak kali pertama melihat sendiri cara membuat nya masa berjalan2 di Aeon satu ketika dulu.Tambah2 lagi bila baca blog adek2 blogger....Hainomokje dan UA cerita pasal mee tarik.Beberapa kali juga nak masuk tapi fikirkan  suami yang tak suka makan mee terpaksa lupakan lah sementara.
Sabtu Fateha kerja separuh hari..maka sampailah hajat yang terpendam.Itupun bila tengok menu ada nasi ,baru kami masuk....ermm orang lain dah lama makan kita baru nak merasa.
 Nasi dengan ayam paprik ni dah tentu untuk encik Burhan.
 Pinggan Azim ni
 Pinggan Fateha
 Pinggan tuan blog☺
 Iqa dan Iman order mee sup,yang membezakan cuma daging dan ayam je.
Air panas dan air sejuk. 
Seronok tengok mereka makan .Bukan mudah dapat makan bersama bila dah bekerja dan belajar ni..
Bagi aku menu mee tarik ni ,kalau ditanya rasanya....ermm boleh lah .Tekak orang kampung aku ni lebih suka makan mee yang biasa2 je.Anak2 ok je terutama Iman walaupun tak sehat habis juga semangkuk ditambah merasa mee dari mangkuk yg lain.
Si ayah menghirup juga kuah sup ,katanya sedap.


8 comments:

  1. saya pernah makan juga ni pertama kali hari tu, order sama dengan fateha..sedap jugalah bagi saya ni kak

    ReplyDelete
  2. Kalau saya..makanan kena pedas2.
    Pernah makan.Tekak melayu saya pun rasa biasa2 saje.

    ReplyDelete
  3. dulu pernah makan..cawangan sungai besi sedap...tp masa makan dkt bangi kureng sikit...hehehe

    ReplyDelete
  4. Akhirnya ye SI.....alhamdulillah dapat bergader gader anak beranak sambil merasa mee tarik . Walaupun tak berapa tertarik, tapi kalau dah orang belanja sedap ajekan SI hihi....
    Saya malas nak cuba menu lain kalau masuk mee tarik ni SI. Mee goreng tarik warisan ajelah pilihan saya selamanya sampailah saya jemu kot haha....

    ReplyDelete
  5. Udah merasa juga kak saniah..
    Saya ni yg tak merasa2 lagi mee tarik ni..
    Teringin juga nak mencuba tapi bila lah tu..

    Sedap saya tengok menu2 tu kak.
    Tapi saya ni mcm tekak hainom suka mee goreng πŸ˜‰

    ReplyDelete
  6. Huhu... nampaknya Saya je blm berkesempatan merasa Mee tarik...Mee tarik mamee tu pernah la beli Dan masak sendiri, Ada ke sama rasanya Kak, manalah sama Kan. Akk punya pinggan tu siyes nampak menyelerakan, banyak sayur tu.
    Seronok tu Kak dapat makan sesama dgn semua anak2.

    ReplyDelete
  7. saya baru sekali ke restoren mee tarik warisan ni..tp tak berkesempatan utk makan mi lagi..cuma makan nasi ja..lembut dan sedap..

    ReplyDelete