Total Pageviews

Friday, 16 October 2015

Renungan anak2

Assalamualaikum
Dikongsi dari wsp group..
Buat renungan  anak2 juga pada semua yang masih punya ibu.

Al fatihah buat emak dan mertua ku

14 comments:

  1. Huhuhuh :(
    Sedih sangat baca ni kak Saniah..
    19 hb Oktober 2015 ni genap sebulan mak pergi meninggalkan saya...
    Hanya doa yg dapat saya berikan..
    Bila rindu tengok gambar mak..
    Paling tak tahan bila tengok video mak..
    Cakap2 dengan kita..
    Skrg dah tiada yg hendak menasihati kita dah..

    Alfatihah buat arwah mak..

    ReplyDelete
  2. Kekadang hati kita ni keras...kekadang lembut....hari ini memang tersentuh juga hati ini bila baca perkongsian puan...semoga mak dan bapa kita gembira di hujung usia mereka...

    ReplyDelete
  3. Allahuu... sedihnya kak...sebakk lah sy... ya Allah pelihara lah ibu2 kmi dibawah lindunganMU..
    Al-fatihah buat Mak & MIL akak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Isnin kak..
      jenguk akak di pagi Isnin...

      Delete
  4. :'-(( mak...mak ...mak..rindu mak

    ReplyDelete
  5. Rindu kat mak pulak bila baca ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

    ReplyDelete
  6. Aduhhhh kak lebat dah ujan ni....tak bole nak bayangkan kalau tiba time saya nanti....ya Allah sedihnye...dada cam kene hempap batu....perkara yg paling saya rindu....bila mak panggil saya...."busuuuu" "busuuuu" moga Allah panjangkan umur mak saya...sembuhkan segala penyakitnye....gembirakan hatinye selalu....

    ReplyDelete
  7. Air mata mula bergenang akhirnya gugur juga. Sedih sangat baca N3 saniah. Rindu sangat kat mak kak Zai. Sudah dekat 30 tahun pergi.
    Alfatihah buat mak dan semua yang telah pergi.

    ReplyDelete
  8. Apa saja berkenaan mak dan ayah...pengorbanan mereka dan ketabahan mereka terhadap kita pasti menyentuh hati...boleh mengalir air mata...

    So berbaktilah kepada mereka sementara mereka masih ada.... Bunda pun dah takder mak...dah hampir 3 tahun dah...

    ReplyDelete
  9. aduh tk sanggup nk baca sampai habis bercucuran dan teringt kt emak huhu

    ReplyDelete
  10. Rasa sedih membaca ni. Ya Allah mohon ampuni ibu kita dan amopuni dosa kita kepada ibu..sesungguhnya hidup ini sementara sahaja..

    ReplyDelete
  11. Insya-Allah bagaimana kita menatang mak kita begitulah rasa kakak anak akan menatang kita. Bukan minta jasa dibalas kerana mak kita pun tak pernah minta balasan. Tapi anak kita melihat apa yg kita lakukan pada nenek mereka dan Allah itu maha mengetahui akan segalanya... Jasa mak sebenarnya tak termampu utk kita membalasnya.

    ReplyDelete
  12. Sedih nyer.. ibu adalah segala2 nya.. doa dari ibu dan berkatnya jugalah yang membuat kita mudah ke syurga..

    ReplyDelete
  13. Saya pun ada dpt benda tu SI, tak sanggup nak membayangkan saat itu
    Sayu dan hampir menitiskan air mata. Tapi namanya manusia, ada kalanya kita tak sabar.

    Moga hati ini diberikan kesabaran dalam melayan kerenah mereka.huhu

    ReplyDelete