Total Pageviews

Monday, 30 November 2015

penat tapi bahagia

Assalamualaikum
Selesai sudah kenduri kesyukuran untuk Iman pada Jumaat lepas... .Alhamdulillah tetamu melebihi dari yang dijangka.Seronok melihat sorang sorang tetamu melangkah masuk Seperti biasa majlis dimulakan dengan zikir munajat dan diakhiri zikir taubat nasuha.
Seperti yang dah dirancang kami
 sediakan nasi ambeng .Tapi aku rasa ini lah kali akhir masak sendiri ....bukan pe ingatkan kudrat masih mampu rupanya diusia2 kini rasa kepenatan tahap maksima walaupun anak perempuan dua orang ni ada tolong juga dua tiga kawan lagi datang sejak pagi lagi.Lepas ni nampaknya majlis kecil / besar kenalah order je...


Semasa majlis tak sempat nak snap gambar dek kerana  terlalu sibuk....lagipun henpon aku pun tak tau mana letak nya .Cuma Fateha masa menghidang ambil peluang amik beberapa gambar lauk walaupun gambar agak gelap ...
Seperti biasalah menu untuk nasi ambeng: ayam kicap,serunding,sambal goreng jawa,sambal udang,kerabu pucuk ubi/tauge,kacang panjang tumis ikan kering bulu ayam.
Sebagai adat tanda kesyukuran buatkan juga pulut kuning berlaukkan kari ayam.
Memang kepenatan amat bila kena masak sendiri tapi satu kepuasan bila melihat mereka suka apa yang kita masak....Alhamdulillah.
Awal pagi baru selesaikan periuk belanga yang dah menunggu untuk disental...yang penting bahagi2 kerja dengan anak2 ,baru kerja jadi ringan...
Budak berkhatan tu pulak sibuk mengira pulus yang dia dapat ....sukanya dia hilang dah rasa sakit....












11 comments:

  1. Alhamdulillah....:-))

    Nak beli aPa tu iman...banyak iman dapar rezeki

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... apa-apa pun lega bila hajat dah terlaksana SI

    Wah...Iman jadi org kaya barulah ye hihi...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...dah selesai.. nasi ambeng...tiba2 terasa nak makan nasi ambeng...

    ReplyDelete
  4. Nasi ambeng dah tak macam ambeng ye sekarang SI.....teringat kenduri dulu dulu, lauk ngan ayam mesti buh kat atas nasi tgh dulang tu....

    Saya yg tukang dengar ni pun dah penat tau SI apatah lagi yg tukang masak. Bukan sikit punya lauk tu....Iman seronoklah tu, dpt duit hihi...

    ReplyDelete
  5. Nasi ambeng dah tak macam ambeng ye sekarang SI.....teringat kenduri dulu dulu, lauk ngan ayam mesti buh kat atas nasi tgh dulang tu....

    Saya yg tukang dengar ni pun dah penat tau SI apatah lagi yg tukang masak. Bukan sikit punya lauk tu....Iman seronoklah tu, dpt duit hihi...

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...dah selesai dengan lancar kenduri yg akak rancang...mengoda sungguh la nasi ambeng akak tu...kalau saya jadi tetamu mesti tamak demand nak dua pinggan terus...hahaha...amboi2 banyaknye duit dia...bak selai aunty nak pegi langkawi ni tak cukup duit....kikikiki....buat keje2 camni memang penat kak...kadang2 seminggu baru hilang tau...nampak macam sikit tapi dia punye renyah Allah je yg tau...

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.. selesai sudah majlis kak saniah..
    Saya rasa pun nak buat kenduri doa selamat utk nabil yg dah selamat khatan ni..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah selesai semuanya. Walau penat tapi puas hati tengok orang sedap makan.

    Iman jd OKB boleh share dgn auntie hihi...

    ReplyDelete
  9. masak sendiri??wah..rajin nya akak..kalau saya memang pengsan la..heheheh

    ReplyDelete
  10. wah tahnia..ada lebihan duit tu...nak bagi siapa tu ya

    ReplyDelete