Total Pageviews

Tuesday, 9 May 2017

Tukang perabis

Assalamualaikum
Pagi ni aku sarapan apambalik lebihan petang semalam.Encik suami teringin nak makan ,udahnya sepotong je yang di jamah.Iman langsung tak menyentuh....Aku sebeno nya tak lah gemo sangat kuih2 manis ni tapi dari pada dibuang gitu saja ,buat alas perut aku ok juga....tak kuasa nak buat sarapan sesorang ni.
Pagi tadi dengar Ustaz Kazim ceramah kat radio RTM JB....tazkirah pagi. Geli hati bila dengar ustaz tu kata bila suapkan anak kecil mulut mak pun nganga sama .Bila anak tak nak ,mak yang makan.Udah nya mak yang gemuk...hihii betul kan.
Kat rumah ni walaupun takde budak kecil, dengan dua beranak  yang pemilih makan ni,bab2 yang kena habis kan aku leh....huhuu manalah nak diet2.
Oklah jumpa lagi...nak abiskan makan apam balik ni.

9 comments:

  1. Kalau makan kat luar, sy yang terpaksa habiskan makanan adik & kakak πŸ˜‚ Macam manalah nak kempis

    ReplyDelete
  2. betullah tu kak...mak2 ni memang jadi tukang perabislah kalau makanan yang ada dekat rumah tu, tapi kalau makanan yang dorang tak berkenan sangatlah kalau berkenan tu memang maknye tak sempat hehe

    ReplyDelete
  3. Dirumah acik suami yang tukang perabih saniah.

    ReplyDelete
  4. Apam balik ni kalau panas panas sedap ek SI. Kalau dah sejuk kejung sikitlah hihi.... Sama je ngan manusia rupanya...kalau anak dara mmg confirm bergetah solid molid, dah senja kendur je SI hihi....macam kitalah

    Kat rumah ni pun sama, saya tukang perabis...

    ReplyDelete
  5. Apam blk biasa pun dh naik rege kak, dulu sebiji rm2.50, skrg rm3, tapi kalo kt umh saya tu semua suka pambalik ni, beli 2 biji sekejap jr selesai.

    ReplyDelete
  6. Memang betul cakap ustaz tu..mana dia tahu..πŸ˜†

    ReplyDelete
  7. Sama lah dengan saya kak saniah..
    Tukang penghabis makan juga..
    Tak pun minta tolong si Putih..
    Kucing mendatang tu..
    yang seronoknya si Putih ni semua yg kita makan dia makan..
    Roti tak habis pun dia tolong makan hihihi

    ReplyDelete
  8. Pn is3 dan anak2 (semua perempuan) semuanyan sebuk mendiet.
    Jadi WPlah tukang perabih.

    ReplyDelete
  9. Betul juga ya, kak. Teringat pula pengalaman sendiri. Memang pun bila kita suruh anak makan, dengan kita-kita sekali ternganga mulut. Asalnya nak tunjuk kat anak macamana nak makan. Ngangalah mulut tu ^_^ Tapi jadi mak-mak ni memang acara sampinganlah kak jadi DBKL ^_^ Asal makanan tak habis aje, kita yang kena habiskan. Nak buang sayang!

    ReplyDelete