Total Pageviews

Sunday, 28 October 2012

belalang

Sedang kami bersantai menonton tv terpandang kucing yg sedang bermain dgn belalang,  ntah mne dptnye,
terinagt teringat plak mse kck2 dlu, kami ade bela 2-3 ekr belalang klo x slp aku nme die belalang mekah rupanya macam mentadak yang berwarna coklat kami letakkan kat setangkai daun jmbu batu yg muda yg jd mknn belalang itu. Daun jmbu itu diletakkan didalam botol seperti jambangan bunga. Belalang itu relax je kat atas daun jambu tu..
Klo ade sepasang belalang ni,boleh bertelur warnanya hitam besarnya seperti biji kacang hijau,klo nak eramkan isi kan je dalam mangkuk yang diisi beras adakalanya menetas tapi selalunya memangla xjd..
perkara yang paling aku menyampah masa tu ialah membersihkan najisnya..
Sekarang ni aku x pernah jumpe lagi belalang mcm tu mngkin da pupus kot..kat bawah tu gambar belalang yang aku maksudkan..

No comments:

Post a Comment