Total Pageviews

Wednesday, 30 October 2013

JAMBU BOL

ASSALAMMUALAIKUM,
sekarang ni  hari hujan hampir setiap hari,tak dapat nak lihat pokok2 dekat belakang rumah.Semalam masa hujan masih turun renyai2 aku meluangkan masa ke belakang.Tengok je buah jambu bol dah mula ranum.Nasib baik ada galah jadi aku teruslh jolok buah2 yang dah mula nmpak kemerahan.Kalau dibiarkan ia akan gugur sendiri juga tapi buahnya dah xelok.Masa ni pun dah banyak bertaburan kat bawah pokok..Buah ni kalau dah masak manis juga rasanya,boleh juga cicah dengan kicap .Aku tanam pokok ni bersama suami kira2 10th lalu,sekarang ni dapat juga anak2 merasa.Sekarang buah jambu bol ni payah nak dapat ,sebab xramai yang tanam lagi.



Inilah buah jambu bol yang aku ambil.....sedap !


iiiiiiiiiiiiiiiiii

2 comments: