Total Pageviews

Wednesday 27 August 2014

sahabat yang hilang...

Assalammualaikum
       

              sudah setahun lebih aku dan dan sahabat yang paling dirindui kembali hadir dalam kehidupan setelah terpisah lebih 28tahun lalu. saling mengenali ketika baru mengenal alam persekolahan...pernah tidur sebantal,makan sepinggan,ketawa dan menangis bersama.Kali akhir ketika bersama2 menyewa rumah di bandar BP sementara menantikan kekosongan asrama masa form 6 di SDBL.Ketika itu di kampung  belum ada lagi untuk kelas form 6.Tak sangka bila dah beranakpinak dan uban sudah mula menjengah dapat berhubung kembali walau sekadar di alam maya.
disaat usia semakin menganjak ,tak mahu rasanya kehilangan lagi....setiap hari berchating untuk mengeratkan silatulrahim walaupun ketika ini dia sibuk  dengan keluarga dan kuliah(sambung belajar) belum pernah sekali pun bersua.Berharap agar persahabatan sehingga akhir hayat.
terimakasih juga pada sahabat2 blogger yang sudi menjadi sahabat alam maya .dengan membaca entry sahabat2..menjadi peneman ketika aku keseorangan ,menambah ilmu kehidupan dgn info2 ...menjadi penghibur  ketika duka .

5 comments:

  1. Indahnya pertemuan yg begini SI.
    Kakak belum pernah mengalaminya tapi dpt rasakan keindahan cerita lama mula menerawang dlm minda... Insya-Allah mana tahu satu hari bersua muka lagi.. M'sia ni tak besar mana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang indah kakzakie ....cuma belum dpt brkesempatn bersua.

      Delete
  2. Buat date boleh jumpa, tentu banyak yang nak diceritakan. Semoga berkekalan sampai bila2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tau lagi bila dpt jumpa dah tnggal berjauhan ni kakzai.skg ni pun berchating setiap hari pun ada saja cerita ....selalu juga cerita kenangan silam...indahnya zmn remaja.

      Delete
  3. Bestnya SI....camne boleh jumpa tu SI ? FB ke?...
    Bila dah ada contact no dah senang ler. Bila bila pun boleh jumpa kan SI.... Jangan sampai hilang kang lost contact balik susah hehe...
    Dah dapat tengok muka dia ke belum SI?...

    ReplyDelete