Total Pageviews

Saturday, 23 January 2016

Apakah sebabnya?

Assalamualaikum
Ini cerita semalam, aku ,suami dan Azim pergi ke Mydin Kulai untuk beli barang keperluan Azim untuk ke asrama(dah pun buat permohonan).Masa jalan masuk aku beriringan dengan Azim sementara suami agak belakang.Azim menarik troli dan kami terus masuk.Tiba2 sensor tempat laluan berbunyi dan lampu menyala...terpinga2 juga kami tapi buat selamba je terus masuk dan  belanja apa yang diperlukan.
                  Foto: antara barang2 yang dibeli
Selesai belanja dan buat pembayaran terus ke tempat security untuk cop slip pembayaran.Sekali lagi sensor berbunyi dan menyala.Aduhai ....kali ni agak kecoh gak ....dah lah security bangla ...kena selongkar balik lah apa yang kami belanja tadi...dahlah bangla tu tak tau bahasa melayu...Barang2 semua ok .Apa yang buat aku tension beg tangan yang aku bawa pulak kena geledah ,padahal dah beratus2 kali aku bawa beg dan isi yang sama dalam beg tu masuk keMydin...geram aku tau.... segala khazanah dalam beg tu aku tunjuk termasuk pad yang sentiasa ada untuk kecemasan.....Sudah lah orang ramai peratikan.....!,macamlah kami ni betul mencuri...Ada sorang ibu muda tu bagitau kat aku katanya dia pun pernah kena gitu....padahal cuma bawa barang2 makeup dia je pun yang ada dalam beg tangan.Tapi masalah nya sehingga kami lepas dari situ pun tak tahu apa yang menyebabkan kan sensor tu boleh berbunyi...Azim buat andaian sendiri mungkin kad ATM dia ke sebab baru saja simpan dalam wallet dia.Aku terfikir mungkin kah kesan dari xray dalam tuboh aku ni  ke.....huarghhhh...merepek sungguh !Ingat aku alien ke...Tak suka betul hadapi benda camni ......sampai rumah masih mengiggil dibuatnya .....rasa fobia pulak nak masuk Mydin kelak.

18 comments:

  1. ASSALAM..TENSION SUNGGUH KALAU KENA GINI KAN ...NK ELAK MSLH KENA SHOPPING TEMPAT LAIN GAMAKNYA...

    ReplyDelete
  2. ya Allah kak saya penah gak kene gini kat mydin...puncanya dari barcode yg melekat di bekas makeup yg dah lama saya pakai...gile ar kene bongkar abis abis beg tangan saya...tensen je bila orang ramai tengok2...nasib ada sorang perkerja mydin perasan pasal benda ni...dia sendiri yg tolong tanggalkan barcode tu...siap pesan kalau kite ada beli ape2 barang cepat2 buang barcode yg dok melekat tu...selalunye barcode gitu ada kat barang2 makeup cam kat kotak bedak padat tu...

    ReplyDelete
  3. memang bengang jugak kalau kena mcm ni saniah kan
    so far akak belum pernah kena disupermarket tpi selalu kena di airport, bila diaorang scan berbunyi bila kita masuk pintu yg satu kan, terpksa kena serender angkat biar diaorang ceq mmg tak suka terasa macam bersalah sangat, pada hal hanya disbbkan pin tudung je pun hehee

    ReplyDelete
  4. Mahu tak menggelabah ye kak saniah..
    Semua barang dlm beg kena selongkar..
    Kesian akak..
    Alhamdulillah semua ok..
    Betul juga kata malinda tu..
    Kena hati2 dgn barcode yg melekat kat barang kita.

    ReplyDelete
  5. ya Allah, kecian nye.. kadang sensor tu terlebih sensitif..

    ReplyDelete
  6. Betul mungkin ada barcode tak di scan, memang sedih kena geledah macam tu, syukur tak da apa apa.

    ReplyDelete
  7. Bila jadi camne..rasa taktau mana nak letak mukakan.berhari2 fikir benda yg kita tak buat..

    ReplyDelete
  8. Sensor sensitif sgt la tu kot. . Kadang2 jam tangan dan pin tudung pun memang boleh buat sensor tu bunyi...

    ReplyDelete
  9. Memang tension dibuatnya klu jd begini, mcm pesalah pula kita kan kak

    ReplyDelete
  10. Kak Zai pernah jadi macam ini masa kat airport sampai bawa kebilik pemeriksaan. Rupanya bra kak Zai yang ada besi puncanya kihkihkih...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum kak,
    Lucu pula baca cerita akak, tentu ada juga gelabah. Saya tak pernah lagi kena macam tu, biarpun kerap juga masuk membeli-belah di mydin. Tapi pernah sekali tengok situasi yang sama berlaku macam akak kena. Kesian kat kakak sorang tu, habis kena geledah. Pak guard pula mat bangla...

    ReplyDelete
  12. Kalau dah berada dalam situasi begini, kita tak buat salah pun akan nsmpak macam air muka bersalah...dengan panik, malu dan penuh tanda tanya...

    ReplyDelete
  13. Menyampahnya kalau kena macam ni. Kalau saya pun tentu muka dah merah padam menahan marah. Memanglah tugas mereka kalau sensor berbunyi kena check betul-betul. Saya pernah sekali terkena. Baru nak melangkah keluar tetiba sensor berbunyi. Rupa-rupanya besi tag handbag yang baru beli tu cashier lupa nak cabut! Bengang betul saya!

    ReplyDelete
  14. kalau berada dalam situasi camni, memang gelabah campur tension. sebab kita tak salah

    ReplyDelete
  15. Mmg geram SI kalau dah diselongkar selongkar cenggitu, mcm kita mencuri pulak ek. Sampai sudah ke tak tau apa sebabnya?

    ReplyDelete
  16. Lupa nak tanya, dah operate ke belum?

    ReplyDelete
  17. Lupa nak tanya, dah operate ke belum?

    ReplyDelete
  18. kalau yan pun gelabah

    macam lah kita ni muka pencuri

    ReplyDelete