Total Pageviews

Sunday 13 April 2014

anak2 dan tempe

Assalammualaikum
   Anak2 aku sudah habis cuti med sem mereka selama seminggu duduk di rumah.Hari ini mereka kembali semula ke destinasi ilmu.Tiada apa yang diminta untuk bekalan di IPT ....cuma sekadar tempe yang dipotong halus dan digoreng garing ...Adakalanya aku sirakan bersama sambal manis tapi kali ini agak kesuntukan masa .Anak aku suka sangat makan tempe .Dari yang sulong sehinggalah si kecil Iman .Tapi sekadar goreng2an saja kalau dicampur dalam masakan mereka tak gemar. Anak2 yang besar2 ni nak kawan2 tahu tempe adalah makanan orang Johor untuk dikongsi bersama ....

             tempe yang aku beli di kampung hanya rm 1 untuk 5 keping.Aku beli 25 keping ,harian makcik yang menjual ,mengalahkan orang nak buat kenduri....
        tempe yang dihiris nipis
              dah siap dibahagi untuk Fateha dan abangnya....aku gorengkan bersama ikan bilis yang digoreng garing.

5 comments:

  1. Salam kenal & Ziarah...tempe klu digoreng garing bersama ketumbar,bwg putih & tepung beras pon sedap!Selalu buat camtu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak selalu juga pelbagaikan gorengan tapi untuk bekalan brtahan lama kena lah ringkas2 je

      Delete
  2. Assalam saniah..anak2 acik..yang bongsu je tak berapa nak suka..yang dua lagi memang peminat tempe

    ReplyDelete
  3. anak2 je yang suka sngt acik.....bila mereka balik cuti mesti kena belikan tempe untuk digoreng ,saya sekadar memenuhi selera mereka yang kembali ke rumah sekali sekala.

    ReplyDelete
  4. Betullah tempat kita ni kan femes. Goreng memang kena campur ikan bilis yg kecik-kecik tu. Jgn kata anak-anak sebenarnya kakak pun suka SI:)

    Ada yg buat tu campur dgn kacang tanah goreng tapi anak kakak tak nak sebab kulit muka dia kalah kalau makan kacang tanah nanti jerawat..

    ReplyDelete