Total Pageviews

Tuesday, 16 February 2016

penjaga kawasan

Assalamualaikum
 Anak sulong aku ambil jurusan doktor veterinar,setiap cuti sem dipenuhi dengan pratikal disana sini.Sebelum CNY dia di Penang dan Ipoh...sekarang ni di JB pula tapi berulang dari rumah walaupun agak jauh.Semalam masa balik rumah dia bawa sangkar,ada sekor kucing kat dalam nya.Kucing biasa je ,kucing kampung...mengiau lah tak berhenti sejak bawa masuk rumah.Dibandingkan kucing2 kat rumah ni susah nak dengar suara.Pernah arwah mak kata kucing2 kat rumah ni pendiam sungguh macam tuan dia....hihii itu suami dengan anak2 lah ,aku ni mak joyah!.
Berbalik pada kucing tadi...anak aku kata nak bela tak?...esok dia nak mengasi(sunat) kucing tu...kucing betina.Aku pun tak tanya dia samada itu kucing terbiar....kesian memang lah kesian tapi kat rumah ni dah ada 3 ekor kucing...tak berani kami nak biarkan ia keluar dari sangkar.Kucing kat rumah ni agak nakal ,tak suka ada kucing2 lain hampir kat rumah,habis di sesah hingga betul2 di balon nya.Baik jantan mahupun yang betina sama je....macam penjaga kawasan kononnya.... Udahnya pagi ni anak aku nak pulangkan semula kat tempat dia pratikal dari ia teraniaya kat rumah ni.

15 comments:

  1. kak pagi ni kat rumah saya pon ada sekor kucing datang...saya syak mesti ada orang buang tu...sian lapo betol...saya kasi makan kucing2 saya tadi dia pulak lelebih...siap cekau kucing saya tak kasi makan sekali...tu dah di kasi makan mesti lekat la tu duduk rumah saya...aduhhhh pening sebab kucing saya pon dah banyak ni... :(

    ReplyDelete
  2. Hihihi penjaga kawasan rumah tuannya tu kak Saniah..
    Elok lah dipulang balik sebelum jadi arwah kucing tu..

    Merata sungguh anak sulong akak tu praktikal ye..
    Kiranya anak akak ni penyayang dgn binatang sebab tu ambil jurusan Doktor veterinar ye..

    ReplyDelete
  3. Tak sanggup tengok kucing bergaduh kan..kesian.
    Dulu adik kak Zai pernah jadi doktor haiwan. Beberapa tahun dia belajar balik dan tukar bidang.

    ReplyDelete
  4. bila dengar je kucing bergaduh sy yg kalut tlg leraikan...haha.. lg2 antara kucing umah dgn kucing luar..xsempat diorang nak balun sama sndr sy dulu yang tolong balunkan..

    ReplyDelete
  5. Happy belated birthday buat Iman. Semoga menjadi anak kebanggaan ibubapa,amin.

    ReplyDelete
  6. Happy belated birthday buat Iman. Semoga menjadi anak kebanggaan ibubapa,amin.

    ReplyDelete
  7. Kalau Along dekat rumah auntie mahu minta tolong mengasi kucing betina kat rumah auntie tu. Sekarang dua ekor ibu baru beranak 4-4 bayangkan dah 8. Dahlah auntie ni takut kucing. Asyik terjerit-jerit aje bila tetiba ada yg termasuk rumah...

    ReplyDelete
  8. Takpelah mungkin jodoh kucing dengan orang lain.. Penjaga kawasan tu boleh tahan tahap cemburunya.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. tak payah guna tenaga manusia kalau gini utk jga kawasan saniah kucing2 saniah dh cukup haha bagus jugak tu

    ReplyDelete
  10. lagi2 kalau kucing kita kucing dewasa..memang nak bergaduh je la kalau nampak kucing yang dia tak pernah tengok..

    ReplyDelete
  11. Mmg jaga kawasan tuh..
    Klau sebab takut kucing konpom sya dh bela kucing..

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah pandai anak SI, syukur ada solusi untuk kucing kan.. oh SI tak pendiam ye, jadi tak sunyi rumah :)

    ReplyDelete
  13. Anak bongsu saya nak sangat jadi doktor Vet SI. Kononnya sayang binatang. Tp belajarnya ala kadar jer hihi...

    Warna apa bulu dia tu SI....mcm kelabu jer...

    ReplyDelete
  14. Anak bongsu saya nak sangat jadi doktor Vet SI. Kononnya sayang binatang. Tp belajarnya ala kadar jer hihi...

    Warna apa bulu dia tu SI....mcm kelabu jer...

    ReplyDelete