Total Pageviews

Thursday, 29 March 2018

nasi lemak ,karipap homemade

Assalammualaikum
Minggu ni Iqa ada... cuti sem seminggu ,ada lah teman aku di rumah.Pagi ni kata dia nak makan nasi lemak daun pisang .Ermm ...aku pun nak juga sebab dah lama tak makan .Kedai nasi lemak banyak je kat sini tapi biasa nya yang ceduk je.Nasi lemak bungkus pun ada jual tapi aku rasa nasi lemak yang aku beli pagi tadi memang terbaik ....rasa nya lebih sedap dari nasi lemak bungkus di kedai lain.Bungkusan nasi lemak nya pun kemas ,pandang je pun memang teruja nak beli.Oleh sebab kami berdua je yang nak bersarapan, aku beli 3 bungkus je...2 untuk Iqa 1 untuk aku.Harga  cuma 1 RM je sebungkus.
Sebungkus nasi lemak ni agak banyak  dan sambalnya sedap....ada timun
                 dan sehiris telor rebus
      Goreng pula karipap inti keledek yang telah aku frozen kan minggu2 sebelum ni .Sarapan berteman rasa nya lebih menyelerakan ,kalau tak sorang2lah duk hadap apa yang ada je buat alas perut sendiri.



13 comments:

  1. Bila umur dah semakin meningkat, agaknya gitulah kan, makan pun lagi sedap kalau berteman. Teringat pulak mak kg, dia selalu cakap, makan sorang tak de selera. Saya pulak buat masa ni masih lagi berselera walau makan sorang sorang pun haha...

    Lama dah tak makan nasi lemak bungkus macam tu, selalu jugak nampak org jual tepi jalan kalau balik dari hantar anak sekolah, tp malas nak singgah beli. Nasi lemak ni kalau sambal dengan nasinya sedap mmg org cariklah kan SI

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak sanie cayang...
    Mmg payah nak jpa nasi lemak yg sedap le ni, ada tu beli katanya nasi lemak, yg jelas2 nasi taruk minyak, hilang selera nak makan.
    Saya pun mcm okje gak, buat masa ni makan sorg pun selera je, walaupun nasi lauk ikan goreng, sambal kicap ulam pegaga, jalannnn...

    Karipap tu comey2 la kak, inti penuh ke inti oksigen tu? Hehe.
    Sesekali anak balik meneman makan mmg berselera ye kak.

    ReplyDelete
  3. Saya terkenang masa sekolah dulu tiap-tiap hari beli nasi lemak kat jalan Raja Alang Kg Baru. Murahlah 20 sen sebungkus, isinya ada telur, sambal, ikan bilis goreng, kacang, timun dan kangkung. Sedap! Skrg tak jumpa lagi dah nasi lemak yang mcm tu.

    ReplyDelete
  4. Susah nak jumpa nasik lemak yangsedap, saya ni kalau tak kena dengan sambalnya memang tak makanlah nasi lemak tu. hehehe memilih sikit bab sambal nasi lemak.

    ReplyDelete
  5. Ada lagi jual nasi lemak seringgit ye kak..
    Saya tengok pun nmpk sedap..

    Karipap tu yg saya nak rasa sangat πŸ˜†

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Alhamdulillah, Di antara feveret saya untuk sarapan pagi adalah nasi lemak. Susah benar nak cari nasi lemak yang betul-betul kena dengan selera kita. Tapi kalau dah jumpa, hmm.. bertambah makan. Di kampung saya masih ada lagi nasi lemak harga rm1, sampai viral dalam fb. hehe..

    ReplyDelete
  7. Minggu ni pun acik seronok saniah aimi cuti seminggu.memang nampak sedap nasi lemak bungkus tu saniah

    ReplyDelete
  8. Kira murahlah nasi lemak tu.
    Kalau sedap bolehlah beli selalu.

    ReplyDelete
  9. Kalu membeli, mmg sedap jer tekak..

    Sy dah jemulah mkn masakan sendiri, pelik betul bila dah berumur.

    ReplyDelete
  10. Terasa nak makan nasi lemak pula..

    ReplyDelete
  11. Salam....pagi2 ni terasa teringin pulak tengok nasi lemak ngn karipap tu...tengah lapar ni.

    Ntah kalian ingat tak lagi ngn bunda...sebab dah lama tak keudara....nak buat camne....masa tak mengizinkan.

    ReplyDelete
  12. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete