Total Pageviews

Thursday 2 July 2015

Iman dan doa

Assalammualaikum
Sudah lebih setengah bulan kita berpuasa kan....Alhamdulillah si bongsu aku Iman masih dapat bertahan puasanya walau menghadapi dugaan cuaca yang panas terik sejak2 ni.Awal2 Ramadhan tempohari  ,bila saja balik dari sekolah sesi petang..agak keletihan juga keadaannya.Sampai rumah terus mandi dengan air yang ditadahnya dlm besen besar ,tak cukup dengan tu diambilnya ais beberapa ketul untuk sejukkan badan katanya....dah tu berendamlah dia untuk seketika.Aku pesan dengan dia jangan sampai terkentut dalam air tu...batal posa nanti.!
waktu hampir masuk waktu berbuka ,aku selalu pesan denganya,doa lah apa saja yang iman mahukan....InsyaAllah akan Allah kabulkan ."Iman nak helikopter kawalan jauh "katanya.Ceh! ada ke mainan yang di inginkan.Sambil tu sempat juga dia kata pada aku "tangan mak sakit kan ,kenapa mak tak doa kan cepat baik"Terfikir juga aku selama ini doaku untuk kebaikan anak2 dan suami ..lupa untuk diri sendiri.

3 comments:

  1. Dah jadi tabiat saya kalau time hujan je mesti berdoa tentang anak2 dan cik boss yg masing2 keluar berkerja dan sekola....rupe2nye berdoa time ujan bagos ye kak...baru sy tau

    ReplyDelete
  2. ketika minum air zam2 tu yan baru tahu....
    tq kak... :-))


    ReplyDelete
  3. kentut dalam air batal puasa...ek?

    ReplyDelete