Total Pageviews

Wednesday 24 December 2014

cuba menolong

ASSALAMMUALAIKUM
Alhamdulillah bila celik mata pagi ni aku masih berada di Rumahku Syurgaku ....walaupun masaalah bleeding aku masih berterusan namun aku rasa lebih segar dari sebelumnya .Semalam setelah berbincang dengan suami aku mengambil keputusan untuk berjumpa doktor lain.Doktor yang satu ketika dulu selalu merawat MIL.Aku tak pasti berapa dah umor doktor ni sebab masa MIL aku selalu buat rawatan dengan dia SIL aku masih budak2 lagi sekarang SIL aku dah pun ada 8 orang anak .MIL aku dah pun meninggal dunia 10 tahun dulu ...doktor tu tetap maintain .
Aku dinasihatkan banyak berehat seperti yang Kakzakie bagitau jangan renyah.Tapi dah biasa buat kerja2 rumah ...duk berehat je buatkan aku tak senanghati bila melihat habuk dan barang2 bersepah.Biasalah cuti sekolah ni ,lagilah dengan anak bujang berdua ni...walaupun mereka juga cuba menolong buat kerja sikit2.Azim bila disuroh sapu sampah ...dibuatnya juga tapi  habuk pun banyak yang tertinggal.Pagi ni pun kononnya Iman tolong basuh kain baju tapi sebenarnya cuma picit2 suis je ....washing machine buat kerja sendiri.
Semalam Iqa kata mak berehat je Iqa nak masak untuk makan tengahhari .Cadangnya nak masak asam pedas ayam....tapi tak tau bagaimana.Aku  terangkanlah apa yang patut ....tapi bila dah disiapkan bumbu2nya ,bila ditanya ayamnya dah dibasuh....belum ...katanya....aduhai anak.Masa memasak pun setiap minit bertanya....udahnya aku duduk di dapur je senang utk dia dan aku .Alahai anak dara aku ni ...tok nenek korang baya kamu dah beranak pinak. ..Bila dah duduk di asrama sejak tingkatan 1 ni jengah ke dapur pun sekali sekala ...nak bezakan kunyit halia pun payah....
Apa pun si ayah beri 4 dari 5 bintang asam pedas ayam Iqa....sedap katanya.Sebelah petang si ayah buat lempeng pekak untuk dicicah dengan kuah asam pedas ...licin periuk penangan asam pedas ayam Iqa.

7 comments:

  1. Maaf sehari dua ini kak zai tak menjenguk blog. Kesiannya saniah kak zai doakan supaya cepat sembuh. Ikut nasihat doktor banyak rehat dan jangan lupa makan ubat.
    Kawan kak zai pun pernah mengalami yang serupa tapi dia ke hospital swasta. Cepat aje urusannya.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... seisi keluarga semuanya nampak sangat prihatin. Suka kakak dengar yg macam ini. Tak kisahlah habuk sikit-sikit tu bagi Iqa yg setel yg penting dua hero tu pun faham mama tak sihat..

    Duduk rumah memang lebih selesa cuma macam kakak kata pejamkan mata buat tak nampak kalau ada yg kurang senang mata memandang....

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah, anak-anak dan suami akak faham keadaan akak..semoga cepat sembuh ye.

    ReplyDelete
  4. saniah ibrahim
    alhamdulillah,, semoga dipermudahkan urusannya,, tumpang bangga ada anak dara tolong masakan kat rumah,, lega rasa bila sakit ada yang membantu,,

    ReplyDelete
  5. Memang geram tengok rumah tak kemas.. tapi kena berehat kak.. Biarla anak2 yang tolong walaupun tak perfect macam Ibunya. Yang penting depa mau tolong. Alhamdulillah. Anak soleh & solehah :)

    Btw.. masih banyak ke darah yang keluar kak? Besar tak fibroid tu.. harap akak tak keberatan berkongsi.

    ReplyDelete
  6. Fibroid mesti dibuang kalau bleeding berterusan...ia akan mengancam nyawa...nanti tiba-tiba je collapse.

    ReplyDelete
  7. SI.....bleeding lagi ke? Yelah elok jugak cari second opinion yek. Apa rahsia doktor tu maintain agaknya yek SI....emmm
    Biasalah SI gitulah namanya anak, ok dah tu....pandai gak Iqa masak...
    Sampai licin dikerjakan seisi rumah....confirm sedap tu...hihi

    ReplyDelete