Total Pageviews

Wednesday 5 November 2014

hujan semalam

ASSALAMMUALAIKUM
Terlebih dahulu Al fatehah untuk allahyarham adik Rafiqin yang telah dijumpai semalam .Takziah untuk keluarganya yang kehilangan anak kesayangan .
Harini sudah 3 hari Atiqa SPM ,katanya harini kertas matematik....setiap pagi juga dia telefon nak dengar suara aku dan ayahnya juga Iman.Aku tau dia masih gementar ...aku juga gementar tapi sebagai ibu dan ayahnya hanya mampu nasihatkan .Moga dia lebih tabah dan tenang menjalani  periksa sebulan ni.
Semalam lebih kurang pukul 6 petang hujan disertai dengan angin yang agak kencang juga guruh dan petir yang agak kuat.Iman keluar sekolah pukul 6.10....walaupun ayahnya datang menjemput tapi baju dan beg sekolah basah kuyup.Sejak mengetahui tentang ribut dan puting beliung di Kedah ....bila ada angin yang agak kencang ketika hujan ni kecut juga hati kecil ni apatah lagi tinggal keseorangan.Iman kata tak nak sekolah lah nak jaga mak takut ada puting beliung .....ceh alasan nak ponteng lah tu...tak payah lah .
Semalam aku tak keseorangan lagi di rumah.Azim sudah pun cuti panjang sehingga tahun depan.Tapi anak bujang aku ni bila dah dengar petir dan guruh kuat dan angin agak kencang dia yang lebih2 menghimpit2 kita.....apatah lagi bila blackout dek petir yang kuat.Apapun bila Iman sampai rumah walaupun hujan masih lebat petir dan angin dah reda.
Sesungguhnya berdoa masa hujan itu waktu yang mutajab ....




6 comments:

  1. salam takziah buat keluarga arwah.
    bila anak menghadapai peperiksaan..ibu yang tak boleh duduk diamkan.semuga anak-anak bangsa kita cermerlang dalam peperiksaan ini..amin.
    tapi kat shah alam ni panas sangat..sampai buka ekon pun tak terasa sejuknya..

    ReplyDelete
  2. Al fatihah buat arwah dan takziah buat keluarga. Sedihnyakan....

    Bila dengar cerita Atiqa teringat si bujang masa SPM tahun lepas. Dia tu suka telefon lepas pereksa cakap tah pape yang dia buat ...Nyampah betul, kita seriau jadiknya tau SI hehe

    Sama jer kat sini SI petang mesti hujan. Mintak dijauhkanlah puting beliung tu. Sekarang ni petang petang dah berkawanlah yeh dah ada Azim kat rumah

    ReplyDelete
  3. Kakak tengok berita melihat mak/ayahnya sebak menahan tangis kakak pun ikut mengalirkan airmata SI.

    Moga Atiqa mampu menjawan dgn baik SI.

    Kakak kalau hujan tak takut tapi kalau guruh/petir/kilat memang takut juga apa lagi masa driving - macam nak kejamkan mata aje..

    ReplyDelete
  4. Masa keluar rumah sihat walafiat tapi bila balik sekujur tubuh yang kaku. Alfatihah.

    Kak zai tak kira hujan, ribut petir semua takut tambah lagi tinggal sorang2. Mulut tak berhenti kumat kamit.

    ReplyDelete
  5. Al-Fatihah. moga berjaya kepada anak SI, Atiqa, inshaAllah amin.

    ReplyDelete
  6. Asalam semoga anak2 kita berjaya menjawab soalan SPM

    ReplyDelete