Total Pageviews

Monday, 6 February 2017

Perjalanan

Assalamualaikum
Bersiaran dari HSA...rutin se
tiap bulan meneman suami .Budak2 pun dah kembali sekolah setelah cuti CNY.Yang kat U hanya Fateha saja yang balik sekejap masa cuti tu.Abang nya memang dah berbulan2 tak balik.... ,sibuknya anak2.....itu belum bekerja tu.
Iqa pula ada projek 1EDUMAS anjuran kolej kediaman ke 5 UM  menjelajah  di seluruh Malaysia untuk beri seminar kepada pelajar SPM /STPM 2017
.Jadinya dia hanya balik rumah seminggu je walaupun cuti sem sebulan.Masa dia minta izin ,dah tentu lah aku ok aje...bila lagi kan nak tengok negeri orang.Kalau nak harap pi sendiri atau dengan mak/pak ntah bila lah....kata orang sambil menyelam minum air .Setakat harini dah beberapa sekolah dan negeri mereka telah jalankan misi.Bermula 30/1 di Terengganu ,Kelantan ,Perak,Perlis,Kedah dan sekarang di P.pinang .Lepas naik sem akan ke Pahang dan negeri2 di selatan tanahair.Dan misi terakhir mereka awal bulan Mac di Sabah dan Sarawak.
Foto:
Antara WA yang dihantar pada kami.
Di SM Syed Alwi Kangar ,Perlis
Di SMK Ibrahim Fikri Terengganu

Katanya pergi juga ke tempat belibelah tapi sekadar cuci mata je ,sedar keadaan ekonomi diri tak mengizinkan. Perjalanan dan program mereka ni sebenarnya ditaja dan juga sumbangan dari orang ramai ...
Semoga perjalanan Iqa dan teman2 dipermudahkan...Semoga dengan memberi ilmu pada oranglain dapat memberi ilmu pada diri sendiri.

10 comments:

  1. Tak rugi menjelajah demi memberi ilmu
    Kira tabligh juga ni SI.

    ReplyDelete
  2. Semoga perjalanan iqa dan kawan2 dilindungi yang maha esa

    ReplyDelete
  3. Sapa lagi nak meneman suami kalau bukan kita ye SI... Nak harap anak anak, mereka pun bizi. Selagi kita ada kudrat, insyallah suami tak akan kita sia siakan chewahhh...

    Seronoklah Iqa, dapat menjelajah satu Malaysia. Tak payah keluar modal lagi.

    ReplyDelete
  4. Dah kita pasangannya kak..
    Kena jadi peneman..
    Makin mesra hubungan tu kan..

    Berkat usaha Iqa itu berkongsi ilmu bermanfaat..
    Alhamdulillah dpt iqa berjalan satu malaysia...
    Saya pun tak smpi Sarawak lagi..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Tentu seronok iqa dapat berjalan banyak tempat. mudah-mudahan sentiasa dipermudahkan dalam semua urusan...amiinn

    ReplyDelete
  6. semoga akak,suami dan anak2 diberi kesihatan yg baik dan dipermudahkan urusan

    ReplyDelete
  7. Semuga SI menjadi pasangan yg hebat hingga ke Jannah..

    ReplyDelete
  8. Semuga suami Pn Saniah cepat sembuh dan dipermudahkan urusan perawatannya.

    ReplyDelete
  9. wahh jauh jalan tuuuh., hehe2 yg penting updet kat mak kannn ;p

    ReplyDelete