Total Pageviews

Tuesday 18 August 2015

keindahan sementara

Assalammualaikum
Bila Iman dah ke sekolah agama pukul 9.30 pagi ,macam biasa lah aku tak terus masuk ke rumah ...tak perlu awal2 memikirkan apa yang perlu dimasak ....merehat2kan minda membelek2 bunga yang tak seberapa nak berbunga ,yang banyak pokok2 yang berdaun hijau cuba menyerikan laman yang suram.
              bunga2 yang kembang pukul 10 ni (ntah apa ke namanya) aku tanam ditepi2 simen ni hasil idea Iman yang suka lihat bunga2 ni berkembang..tapi sayang hanya sementara bila beransur petang kembali menguncup

                  abaikan simen yang berkarat dek tumpahan cat ...
             
                 dicelah2 batu pun boleh tumbuh bila anak2 benih ditabur merata2.

8 comments:

  1. Kakak panggil bunga ros jepun SI.
    Memang kalau pagi cantik tapi bila dah masuk tengahari dia dah mula layu
    Apa pun buat kita yg suka bunga tetap suka kan..

    ReplyDelete
  2. Cantik rumah saniah. Kak zai suka tengok rumah dikelilingi dengan pokok bunga. Nampak ada pokok pakis sayang pokok tu tak serasi dengan kak zai.

    ReplyDelete
  3. cantik bunga-bunga tu.. dulu mak saya ada tanam.. saya jadi gerammm.. abes saya petik bunga-bunga tu.,hihi..

    ReplyDelete
  4. berseri je laman kak saniah ni,, untung kalau rumah ada tanah walaupun sekangkang kera,, harus di manafaatkan,,^_^

    ReplyDelete
  5. Cantiknya bunga tu kak saniah bila berkembangan..
    Walaupun tak tahan lama tapi buat kak saniah gembira melihatnya berkembang :)

    ReplyDelete
  6. Kak cantiknye pokok2 bunga akak...saya pon suka tanam bunga pukul 10 tu tapi sekarang ni jarang2 saya duk mengulit taman kocik tu....sian diorng terabai

    ReplyDelete
  7. kat rumah yan bunganya warna kuning kak...berkenan pulak warna merah ni

    ReplyDelete
  8. Wahhhh....okje dpt tengok tepi kaki lima pun jadiklah....hihi...
    Mesti SI seronok mendeko rumah sekarang ni kan.... rumah dah cantik dan besar...

    ReplyDelete