Total Pageviews

Monday, 28 September 2015

cuti dah berakhir

Assalamualaikum
Pada budak2 sekolah yang dilanda jerebu sambung cuti lah ya harini.Kami kat Johor  setakat ni belum ada cuti sebab jerebu lgi walaupun hari Jumaat tu jerebu agak teruk dan ada ura2 nak dicutikan budak2 sekolah....Hari Sabtu dah nmpk cerah semula ,jadinya kenalah kembali ke asrama pada yang berkenaan petang itu.
Cuti sekolah dan cuti Raya haji ,anak2 adalah balik bercuti walaupun tidak semua tapi riuh lah sekejap rumah ...anak2 ni sekejap ada sekejap  takde....macam biskut!'..Masing2 dah kembali ke destinasi ilmu.
Iqa dan Fateha dah balik U pagi semalam.Walaupun dah beli tiket seminggu yang lalu hanya dapat awal pagi saja yang ada.Sebelum itu aku cuba belikan tiket di Terminal Kulai tapi dah takde lagi kecuali tengahmalam.Jadinya terpaksalah ke Larkin Central lah kami awal pagi untuk menghantar mereka berdua.Tiket Iqa 7.30 sementara Fateha pukul 8 pagi.Olehkerana takut terkandas dalam jem ,bertolaklah kami selesai solat suboh....belum pun cecah pukul 6 pagi.Jalan masih agak lengang ,boleh lah si ayah merempit mengejar masa ...
Sebelum tu 3.30 pagi suami dah bangun untuk tanak nasi buat bekal dan makan budak 2 ni sebelum perjalanan.4 pagi giliran aku pula utk masakkan lauk dorang.
Selesai buat sikit lauk dan goreng ayam ,sempatlah aku solat sunat tahajud ,baru lah kejutkan semua..
Fateha dan Iqa naik bas yang berlainan,ketika aku beli tiket tak tau pula bas ada singgah dihentian yang sama...dah naik bas baru tau,bila berbual2 dengan mak2 yang menghantar anak.
Olehkerana awal lagi tiba di Larkin central masih lengang lagi ,kedai pun belum buka lagi.Alhamdulillah bas tiba waktu yang agak tepat ...sorang sorang anak naik bas,sayu juga hati walaupun dah biasa pisah ...babai Iqa babai Fateha!.

11 comments:

  1. Rajin suami akak membantu masak nasi :-))

    Bila anak2 tiada dirumah mesti sunyikan kak..tapi demi masa depan anak2..kena cekal kan kak..

    ReplyDelete
  2. Sayu macam mana pun terpaksalah lepaskan jugak... demi ilmu dan masa depan depa...

    Saniah pun sama-sama 'merempit' jugak lah ya... betul-betul rock ni, bawak anak-anak sekali merempit... hehehehheh... (gurau je saniah!)

    ReplyDelete
  3. saya hari ahad lepas pon ada kat kawasan stesen bas larkin tu kak...saya ke bangunan bertentang ada urusan sikit...tempat yg sama cuma masa yg berbeza...taun depan turn saya pulak dok menganto kak long pi asrama....jangan saya banjir sudah le....kikiki

    ReplyDelete
  4. Sayu bila anak2 balik semula utk menuntut ilmu..pengorbanan tu kak..hehe..
    sini pun jerebu.. tak sanggup nak keluar sllu...sesak rasa nya nafas dgn jerebu..cuma Sabah blm seteruk kt Johor....

    ReplyDelete
  5. Tetiba okje pun sedih SI....huhu....dpt bayangkan kalau okje yg hantar anak....mesti hujan tu hihi

    Alahai respectnya kat suami SI.....sanggup bangun tanak nasi buat anak anak. Sayang bini tu namanya.....

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah selamat percutian..dah pun balik ..rindu terubat

    ReplyDelete
  7. Biarpun sekejap tapi bila anak anak-anak dalam rumah rasa ceria dia lain SI. Kerja masak-memasak pun ringan sikit ada pembantu:)

    ReplyDelete
  8. salam..

    di shah alam dapat cuti satu hari lagi on monday tu.. tapi jerebu tetap ada sampai tadi ni..

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah, di Penang jerebu dah surut...

    ReplyDelete
  10. harap masa ni jerebu dah beransur reda ya..

    ReplyDelete