Total Pageviews

Thursday, 3 September 2015

luahan hati

Assalamualaikum

Tak berapa hari lagi upsr dah pun bermula...walaupun takde anak yang ambil upsr tau lah serba sedikit perkembangan mereka.Anak kakzakie dan hainomokje bakal ambil upsr juga kan?(itu yang aku tahu aje)...moga anak2 diberi ketenangan untuk hadapinya.Dalam terlekanya aku sendiri tak sedar cucu sedara sulong sebelah aku bakal amik peksa juga....terasa tua sungguh dah bila melihat cucu sedara bakal melangkah ke skolah menengah.
Luahan hati guru  sekolah Iman di FB yang juga bekas guru anak2  yang lain dulu menyentuh hati sayu dan sebak bila membacanya..Walaupun mungkin di copy dari mana2 namun pada hakikatnya begitulah luahan seorang pendidik.



11 comments:

  1. anak akak pengawas kat sekolah...sedih bila dia menceritakan keruntuhan akhlak sesetengah pelajar yg bermasalah..sanggup maki hamun cikgu...

    ReplyDelete
  2. Selamat menjawab peperiksaan UPSR bagi yg menghadapinya..
    Semoga lulus dgn cemerlang..
    Itulah tugasan seorang guru kan..
    Gigih usaha mendidik anak bangsa..
    Anak buah saya seorang akan menduduki UPSR ni kak saniah..
    Semoga mereka berjaya..

    ReplyDelete
  3. saya ni kekadang hari ini hari apapun tak tahu...he...

    ReplyDelete
  4. Anak sedara bunda pun ada sorang nak ambil UPSR tahun ni...
    Semoga mereka semua berjaya...

    ReplyDelete
  5. Tersentuh hati baca luahan hati guru. Terasa juga bila tengok anak murid dah Tahun 6 tapi buat-buat tak kenal kita. Dulu masa dia kecil, kita la yang ajar di membaca sampai lancar. Apa pun, cikgu restu semua ilmu yang pernah dicurahkan.

    Jemput sertai segmen di blog VitaminSuci. TQ!

    ReplyDelete
  6. kadang sian dengan nasib cikgu2 sekarang ni...bebudak sekarang langsung tak sama dengan bebudak dulu...kami dulu hormatkan cikgu sama macam hormatkan ibu bapa...kalau cikgu marah...kami hanya berani tunduk dan diam kan diri....moga2 semua cikgu2 ni terus tabah mendidik anak bangsa

    ReplyDelete
  7. Hari ini kakak tak kerja sebab anak juga SI. Si sulung balik U dah dgn papa dia dan anak no. 2. Adik sebab hari ini periksa sek agama ada lagi terpaksa kakak dgn adik tinggal di rumah. Malam ini pula ada solat hajat perdana di sekolah. Doakan moga anak-anak kita semua cemerlang dunia dan akhirat. Kita sekadar mampu membantu dan berdoa usahal lain dia kena buat sendiri.

    ReplyDelete
  8. Semoga adik dan semua yang menghadapi UPSR beroleh kejayaan dengan cemerlang.

    ReplyDelete
  9. adik yan ada ambik UPSR..moga terang hati menjawab kertas soalan..moga mereka lulus ..amin

    ReplyDelete
  10. Betul tu SI.....si TLBD ambik UPSR tahun ni ..... anak anak okje tak secemerlang anak anak SI. Jauh disudut hati terasa cemburu jugak tengok anak sahabat alamaya semuanya pandai pandai. Tp nak buat macamana itu dah bahagian kita....Redho ajelah, sebagai ibu okje cuma mampu bagi sokongan, doa yg terbaik....selebihnya terletak pada diri mereka. Perancangan Allah itu kan maha sempurna ....

    Cikgu pun manusia jugak, ada perasaan kan.....ada kalanya tak mampu nak menghadapi kerenak anak murid yg kadangkalanya melampau sekarang ni

    ReplyDelete