Total Pageviews

Thursday 19 November 2015

bila Iman pergi rombongan.

Assalamualaikum
Hari selasa lepas pukul 10 malam Iman baru balik dari rombongan sekolah ke Kluang walaupun tak lah jauh tapi begitu teruja kerana pergi ke sana dengan naik keretapi dari stesen Kulai.Yang cikgu2 bawa pergi ni pun murid tahap 1,walaupun agak sukar nak mengawal nya tapi guru yang ikut serta pun agak ramai...
Sunyi satu hari tanpa suara Iman di rumah.Yang Iman pun walaupun bawa henpon ,susah nya nak call ....Anak bertuah tu siap telefon pagi tu katanya mak tak payah telefon dia ,dia sibuk ...nanti Iman yang telefon mak aje....aku tunggu2 sampai petang tak call balik...udahnya pesan anak jiran yang ikut rombongan sama dia...barulah dengar suara dia telefon kita orang kat rumah .
Bila pergi Kluang dah tentu melawat tempat2'pertanian...biasalah Iman tak pandai nak snap2 gambar ,cuma haiwan ni je yang berkenan dimatanya yang sempat di snap dengan henpon cikainya tu.

Budak2 ni singgah lah juga ke pekan Air Hitam untuk membeli belah.Tapi Iman tak de lah beli apa pun sekadar makan je dengan guru kumpulannya .Lagipun dah pesan tak payahlah beli2 buah tangan... apa lah dia tau utk membeli.Apapun cikgu dia ada belikan sorang sebiji mug untuk cenderahati.
Katanya singgah juga di Tropikal Village sebelum ke Air Hitam.Tempat ni dah lama wujud sebelum Iman lahir lagi.Dulu masa anak2 yang lain masih kecil selalu juga bawa ke sini tapi tak terfikir pulak sekarang ni masih beroperasi dengan lebih menarik...biasanya lalu seperti suram je tempatnya.Seperti biasalah Iman bukan nya kisah nak abadikan gambar kenangan di tempat tu.
Foto tropikal village :sumber google

Semalam juga cuti hari Hol di Johor ni ,seharian bawa dia jalan2 ,makan2 ...konon2'nya nak menghabiskan hari2 terakhir zaman kanak2 nya...lepas Ahad ni Iman dah meniti remaja....nak berkhatan sudah!.













17 comments:

  1. tempat yan dating dulu ni kak..huhuhu

    aik yan khatan isnin kak

    wah nak jadi bujang dah
    .tahniah iman

    ReplyDelete
  2. Budak2 suka dgn binatang jer kan Kak Saniah..
    Happy lah iman dapat naik kereta api ni..
    Bila akak cakap naik keretapi ni..
    Datang idea nak bawa anak2 naik keretapi pergi JB ke atau Perlis..

    Nabil 28 Nov ni bersunat kak saniah.. tak sabar dia :D

    ReplyDelete
  3. hihihi...gelak2 baca pasal Iman ni kak.. lucu gak Iman... biasalah kak.anak2 excited bila ikut rombongan... suka sgt haiwan2 kan... :)

    ReplyDelete
  4. Kakak pun dah bertahun rasanya tak singgah di Tropikal Village ni
    Dulu masa memula buka adalah juga singgah..

    ReplyDelete
  5. Seronok dengar cerita iman macam2 kerenahnya tapi menghiburkan.

    Kak Zai tak tahu ujudnya tropical village nanti nak Google kalau best nak pergilah.

    ReplyDelete
  6. Seronok sangatlah tu... sampai terlupa nak talipon maknya... aha.. nak berkhatan minggu ni ye... samalah dengan anak buah saya yang umur 10 ni...

    ReplyDelete
  7. Saya tak bole baca blog akak kat laptop...nanti keluar ntah ape2 je kat screen...nasib bole baca kat henpon...Iman dah nak berkhatan ye...moga segalanye di permudahkan...cam anak2 saya jugak la kak time kekecik dulu dapat pegi rombongan ke zoo pon kan mahen happy lagi...kikiki

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum kak,
    Seronoknya buleh menyertai lawatan sekolah. Teringat masa zaman saya dulu..samalah excitednya..hehe..hari ini baru tahu tropical garden...insya-Allah, ada masa dan upaya nak bawa keluarga ke sana.
    #Tahniah Iman dah nak berkhitan...selamat menempuh alam remaja nanti..

    ReplyDelete
  9. Biasalah SI namanya pun budak, lelaki pulak tu.....
    Kambing jer yg Iman ambik hihi....
    Dulu masa kecik teringat satu tempat kat Ayer Hitam , mak selalu kirim kakak ipo pasu bunga kat situ SI. Apa tah namanya.... Portrey ke apa...

    ReplyDelete
  10. Jangan kata anak-anak, mak budak pun sama teruja.. hehehe.. sebab dulu takde camera.. ;)

    ReplyDelete
  11. Aitt.. Iman tangkap gambar kambing je? Jadila kan he he

    ReplyDelete
  12. amboi Iman..bz jln2 sampai tak sempat call emaknya. keletah bebudak kan seronok melayannya..

    ReplyDelete
  13. sama nama mcm cucu kaknoor Iman jugak
    tapi Iman Saniah dh beso ya dh nk berkhatan pun
    Iman kaknoor bru 2 tahun hehehe

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum.....Budak-budak kalau berjalan memang ralit....tak ingat kita yer....yang kita ni risau semacam...hehehe

    ReplyDelete
  15. Seronoknyer lah kan... sesekali dapat ikuti rombongan.. dapat rehatkan minda setahun belajar... dapat menambah ilmu juga... lawatan sambil belajar..

    ReplyDelete
  16. Kak..tropical village ni tempat wa dating dulu..:)

    ReplyDelete
  17. Kenapa sikit sangat gmbar yang Iman ambik tu..hihihi

    ReplyDelete