Total Pageviews

Wednesday, 4 November 2015

Tali...

Assalamualaikum
Sekolah dah hampir sampai kepenghujung  bila dah menjelang Nov ni.Dah abis pekse ,tibalah masa nak pulang buku teks.Sekolah Iman tahun ini sekolah agama pun diberi pinjaman buku.pada semua murid.Bila masa nak kemas2'buku sibuk lah mencari tali .Biasanya tali plastik (tali rafia) lah yg digunakan."cikgu kata suroh ikat  dengan tali Rokiah"kata Iman masa sedang kemas."Haa..pergilah rumah tokyah sebelah tu ,minta tali dengan bini ustaz ,kan nama nya Rokiah"saja aku jawab dengan selamba."mak ni....buat lawak pulak" ...kata dia.
Hahaa...padan muka sebut pun tak betul!

13 comments:

  1. Haha... Iman...Iman... kan mak dah mainkan Iman. Sebut betul-betul sayang:)

    Anak kakak pun pulang buku hari ini juga. Tapi hari ini ada majlis khatam Quran. Kakak tengok semua ke sekolah macam berhari Raya pakai jubah cantik-cantik. Suka tengok.

    ReplyDelete
  2. Hahahha tergelak saya depan PC ni kak saniah..
    Tersalah sebut .. udah mak buat lawak ye :D

    Anak saya belum habis periksa kak..

    ReplyDelete
  3. Heheheh....tali Rokiah....jauh nyimpang nya...

    ReplyDelete
  4. hahaha.. senyum saya sensorang.. ;)
    Sekolah anak2 saya pulang buku teks Jumaat minggu lepas, semalam terima bbuku teks untuk tahun depan. Hanya murid tahun satu dan enam je akan terima awal tahun depan.

    ReplyDelete
  5. senyum akak sensorang baca n3 ni..boleh jadi modal akak melawak dgn en.papa akak..hahaha

    ReplyDelete
  6. hahaha..Iman...Iman.. tali rokiah plak ya... hihi..
    kat sini mcm dah lama depa pulangkan buku teks kak.... :)

    ReplyDelete
  7. heheh..tali rokiah perginya..bunyi pun dah lawak..

    ReplyDelete
  8. Hahahaha....lawak gak akak ni ek...tali rafia dgn tali rokiah kan dah tak jauh...mana la iman tak terkeliru....ekekek...nasib dia tak pegi mintak betol2 dgn ustaz ....hahahaha

    ReplyDelete
  9. Ekekekeke...mesti Iman.ingat sampai bila2..

    ReplyDelete
  10. Hihi..... yelah SI ... org tua pun kekadang salah dengar, inikan lagi budak kecik mcm Iman tu. Banyak perkataan yg dia tak pernah dengar. Tali rapiah ni mmg laku kalau hujung tahun. Nasiblah okje ada stok....

    Biasalah

    ReplyDelete
  11. Iman kena lawak dengan mak kihkih...

    Kak Zai dah tak ada anak2 bersekolah kadang2 rindu juga. Bila lalu kat sekolah anak teringat selalu parking kereta tunggu balik sekolah.Semuanya sudah berlalu.

    ReplyDelete
  12. tahnia jika buku teks semua dalam elok, meminjam dan menjaga dengan baik tahnia

    ReplyDelete